Tuesday, November 10, 2009

PEMBALUT KAKI




Ho musim hujan sudah tiba ... air turun dari langit rahmat dari tuhan... tetapi bila terlalu banyak turunnya banjir di sana sini ... apalah khabar sahabat di sebelah timur tanah air ...

mungkin saya sudah agak tua .. bila musim tengkujuh tiba badan terasa bisa bisa ... tulang kadang kala terasa dingin ... seminggu yang lalu saya sudah mula mencari minyak panas untuk menghangatkan badan ... kata orang tua tua angin mudah benar masuk melalui kaki .. ha dulu semasa muda remaja ... bermain dalam hujan, berembun sehari semalam pun tidak mengapa ...

semalam saya ke pasaraya untuk membeli barang bayi (hohoooo bukan saya mengandung ya!!! saya membeli untuk disedekah kan kepada seorang ibu muda yang tidak mempunyai suami...) dan ternampak saya berbagai stokin yang cantik cantik warnanya ... ya warna dan corak yang dijual boleh menceriakan hari hari muram ku ...

maka saya membeli beberapa pasang untuk dipakai untuk malam malam dingin ...

No comments: