Wednesday, September 08, 2010

akuan mukabuku ku

pasti hampir semua daripada anda mempunyai account facebook. Tidak chic jika tidak mempunyai akuan nya. Ianya telah menjadi trend masa kini. Saya sudah mempunyai akuan bersama dengan facebook hampir satu setengah tahun.

Pada mulanya ianya semacam satu kebaikan. dapat menghubungi rakan rakan dengan begitu mudah apatah lagi boleh berkongsi cerita suka dan duka bersama sama... mengetahui bila hari jadi sahabat tanpa perlu mempunyai data sendiri... boleh berkongsi dimana sahabat kita pergi makan... atau lebih mudah melihat bagaimana cara hidup sesorang itu hanya dengan mempunyai akuan bersama ... sahabat menjadi lebih rapat...

apatah lagi sahabat yang sudah lama tidak di temui seperti rakan sekolah ataupun rakan kerja yang tidak lagi bersama sama kita...begitu juga dengan saudara mara yang jauh dapat didekatkan ... ya persahabatan dan pertalian dapat didekatkan dengan hanya dihujung jari...

tapi itu mungkin prespasi saya..tidak kepada orang lain. Bagi saya berkongsi maklumat ibarat "sharing is caring" tidak kepada bangsa yang mempunyai pemikiran masih ditahap ketiga.

kini saya menjadi sesak .. dengan manusia manusia yang saya fikir sudah matang .. dan terlupa terdapat ramai yang ada perasaan iri dan benci melihat kehidupaan sesorang dan busy body...

untuk itu saya sudah sedikit demi sedikit menamatkan rakan rakan dimuka buku saya. ya kehidupan saya bukan untuk dicemburi sebenarnya akan tetapi untuk dikongsi akan dapat memberi manafat kepada semua...

No comments: