Friday, August 04, 2006

musafir islam


telah lama saya mengidamkan buku ini... ada 2 edisi sebenarnya, satu lagi berharga RM250 tak termampu untuk membelinya... membuat saya tertelan air liur. Saya cuma mampu yang ini ...itu pun tertarik tarik.

Sejak akhir bila saya kedai buku saya mendapati banyak buku-buku luar telah dialih bahasakan seperti buku ini. Ini adalah satu perkembangaan yang sihat untuk sesebuah bangsa yang ingin berjaya. Untuk mempercepatkan proses menjadi bangsa kelas pertama ...kita perlu membaca banyak buku dari tulisan bangsa-bangsa yang besar dari situ kita dapat mengenal mana yang baik dan mana yang buruk.

Semoga lebih banyak lagi buku yang bermutu di luar sana akan dialih bahasakan ... biar mahal sedikit tetapi nilai keilmuaannya tidak ternilai dek intan dan permata. Dan saya baru saja melihat-lihat isi kandungannya ... membuat saya bertambah kagum dengan zaman silam ... entah bila saya akan jadi pengembara sepertinya ...

No comments: