Friday, April 09, 2010

menari tari


akhirnya semua telah selesai .. hahahah .. kami berlatih selama hampir sebulan untuk membuat membuat pertunjukan dipentas sempena makan malam anjuran office pada 2 April 2010.

Dengan dana dan peralatan yang cukup terhad .. kami guna apa yang ada .. dan inilah hasilnya. hebat diatas pentas .. untuk menari cuma 4 min.. masa dan tenaga aduh hai .. ya perlu diingatkan untuk mengumpulkan 16 org dari berbagai department yang tidak mempunyai jadual kerja yang sama .. adalah satu yang amat sukar. kadang kala seperti menjaga anak anak kecil yang mempunyai berbagai kerenah ...syukur semua nya berjalan dng lancar. Kami juga tidak mempunyai juru tari professional semua direka sendiri ... begitu juga dng solekan dan pakaian semuanya mengunakan akal yang agak terhad ... sesuatu yang boleh dibanggakan melihat anak anak muda bersatu menjayakan sesuatu projek.

Ramai yang merasa amat mudah untuk melakukan ini .. apa susah cuma 4 min diatas pentas ... ada suara sumbang yang bergema ... untuk menjayakan sesautu produksi bukan kerja yang enteng .. musik perlu diedit , pakaian perlu di cari , tarian perlu sekata ... gerak tari perlu nampak umh!! belum lagi fikir mengenai emosi dan ada yang cuba untuk menjadi jaguh ... ahhh semuanya satu pengalaman yang sangat berharga .. kemenangan bukan lah sesuatu tetapi ilmu dan pengalaman yang ditimba memaniskan sesuatu persahabatan.

dan alangakah bagusnya kalau lah dapat digabungkan tenaga anak anak muda ini melakukan projek amal .. ha aku berangan terlalu jauh nampaknya .

2 comments:

SITI ZAINON ISMAIL said...

tarian 1 Malaysia ke????

LELASARI said...

Bonda...

heheh tarian cacamerba ... sound of muzik ... heheheh yang pasti warganyer terdiri dari berbagai kaum di selangor .. ada orang asal, ada india, ada nepal , ada dari sabah ... ada melayu dan ada juga cina .. muhibbah sungguh ...