Sunday, July 24, 2005

2.30 pagi

Ketika ini sedang aku menulis bait-bait kata, butiran mutiara sedang turun menyejukkan alam dan keadaan sekitar begitu dingin sekali, suami ku sudah diulik mimpi indah bertilamkan sofa diruang tamu …
Aku masih ingat pesan Tok Muda katanya jika hujan turun dikala ini…langit terbuka tujuh petala., para malaikat sedatang turun menulis doa untuk dibawa keatas…
"Ya Allah, Tuahan semesta alam…Kau makbulkanlah segala permintaanku yang hina ini"

[ADILKAH??]

percaya atau tidak … aku ini sekarang sedang hangat diperkatakan oleh jiran tetangga, sudah terdengar kata-kata nakal - mengatakan aku disimpan oleh seseorang … hebat bukan ??? mengapa sampai begitu aku diperkatakan , tidak pulak aku ketahui … aku sudah punya sugar daddy … hahahahahah
Ya aku punya daddy nun dipuncak gunung …. Tapi bukan daddy ku yang memberi , aku yang menghulur ….

Mereka kata ada daddy yang tanggung study ku nun di perbanjaran wangsa … yang mereka tak tahu tabung kwspku semakin kering ….itulah daddyku …. Manusia terlalu mudah menuduh yang bukan-bukan tanpa usul periksa … bila dilihat aku yang selalu dihantar pulang dng kereta menjalar, sudah punya telephone bimbit, Sudah berhias sedikit atau kekadang ternampak aku pulang sendiran tanpa ditemani suami …mereka sudah mengandaikan yang pelik-pelik. Tapi aku sedar bukan mudah untuk menjadi wanita yang serba boleh …. Wanita berkerjaya, berpendidikan dan berwawasan…lebih-lebih lagi kalau perempuan itu cun (macam aku …heheheheheh perasalah nie)….mungkin ini dugaan utk aku kehadapan….

Tapi mereka tak pernah terfikir …. Bagaimana aku mencari sesuap nasi yang halal …tuhan saja tahu payahnya … dikala mereka semua enakkan di tilam empuk …aku merangkak untuk kepejabat menjadi hamba dimaki hamun dari 8 pagi ke 5 petang …. Seharian di pejabat tenaga ku diperah seperti seekor lembu dan ketika mereka enak-enak kan menonton cerita telovela setiap petang bersama secakir kopi panas , aku terkejar kelas untuk mengajar sehingga ke jam 9 malam. Diwaktu mereka sudah selesai segala urusan ini sudah meletakkan kepala dibantal empuk, aku baru dapat menjamah sesuap nasi dan ketika mereka sedang diulik mimpi, aku pula mengejar date line mengarang cerpen terbaru ….

Sabtu adalah hari keluarga bagi mereka …. Pergi bersaranpan di gerai mahupun restoren aku pula seharian dikuliah seharian… makananku cuma nasi bungkus sehingga ke pukul ke 6 petang…ketika Ahadnya hari cuti bagi suami mereka aku menjadi amah kerana aku tidak mampu menjadi tuan dirumah sendiri …baju perlu dibasuh,dilipat & digosok…rumah perlu divakum,dimop…tandas perlu dicuci … nasiblah suami banyak membantu …. Ini lah hidupku sebenarnya …

No comments: