Monday, January 23, 2006

MAJLIS PECAH DARA

nota ini utk suami saya bukan saya... :((

sepagi dengan beliau membuat saya berasa lebih memahami kehidupan sebenar... bukan mudah menjadi anak seni dan bukan mudah bagi anak seni yang bersaiz seperti beliau...tetapi saya kagum dengan jati dirinya.

sebenarnya pertemuan ini tidak dirancang ... saya mendapat panggilan dari biras saya agar menemani beliau untuk makan-makan diklcc dengan beberapa kenalan, yang saya kira makan biasa biasa saja. rupa-rupanya gethering bersama Kak Dib.... saya bukan lah "peminat mati" beliau tapi saya memang dari dulu kagum dengan ketabahan beliau untuk berada ditahap ini.... bercerita tentang betapa payahnya beliau utk berada diketika ini membuat saya merasa diri saya begitu kerdil sekali ... apa yang pasti semangat beliau akan menjadi sumber inspiransi saya ditahun2006 ini.

selama 3 jam bersama beliau ... akhirnya saya dan suami sedar menjadi artis di abad 20 ini bukan lah sesuatu yang mudah ...terutama bagi mereka yang punyai wawasan... saya doakan kan kak dib akan tabah dan berjaya dalam apa jua yang diimpikan...

sesudah makan-makan dan bermesra dengan kak dib (tq kak dib belanja kita orang - kami ingat bayar sdn bhd, malu pulak rasanya dah lah bawak tangan kosong , nampak nya kena beli jugak lah album kak dib & pi nonton Gubra) kami jalan-jalan, cuci mata diklcc , sebenarnya sudah lama saya tidak berjalan-jalan dibanguanan KLCC menjadi kan saya sedikit gayat ... manusia seperti semut ramainya ... membuat saya kepeningan...mungkin saya sudah tua tidak betah utk berada didalam keadaan yang ramai... sedang kami bersantai dikolam menghilang kan penat tiba-tiba saya dipeluk dari belakang ... terkejut juga ... terkenal juga saya nie sampai dipeluk dan dicium ... rupa-rupa nya kak angkat saya yang sudah hampir 10 tahun hilang tanpa berita .. pelukan beliau membuat kemarahan 10 tahun yang lalu cair dan lenyap begitu saja ... melihat beliau yang sudah bertudung litup membuat kan saya tidak mengenali beliau.... nampak nya 10 tahun ego saya simpan dan pendam rupanya boleh padam hanya dengan sebuah pelukan dan kucupan ... betapa saya rugi selama 10 tahun ....

No comments: