Sunday, April 27, 2008

KITA DAH TUA ... YANG

kaca mata baru untuk suami tersayang

Dua minggu lalu suami ku mengalami sakit mata yang teruk. Mata nyer membengkak sampai tak terbuka kedua kelopak. Bila memandu matanya akan mengeluarkan air ... membuat aku jadi seriau mana taknya jika terjadi apa apa kepada matanya bagaimana kami hendak mencari rezeki.

Sering kali aku membebel agar dia menjaga kedua mata nya dengan lebih teliti ... yalah kedua matanya amat penting untuk mencari sesuap nasi ... kerja beliau memerlukan dia mengadap komputer 8 hingga ke 15 jam sehari ... dan lebih parah bila hobinya tertumpu di internet ... kadang kala ber net sampai ke pukul 3 pagi .

maka kini aku sudah menyatu agar dia tidak ber net di malam hari waktu bekerja ... internat dan computer cuma di benarkan pada hari cuti saja. Dan isnin lepas aku bawa dia ke kedai cermin untuk meng check kedua biji mata yang sangat berharga itu ... kemudian aku menempah untuknya cermin mata ... biar mahal sedikit asalkan matanya dijaga dng rapi .

Dia agak kekok untuk menggunakan nya ... sering kali dia terlupa terutama untuk menonton tv atau memandu. beli mahal mahal tak nak pakai lah pulak ... bebel ku ...

tapi tadi bebel ku bertambah sinis ... "Sayang, kita dah tua ... hati je muda .. maka kaca mata itu penting untuk warga emas seperti kita" ... boleh?

tapi rasa ku .. mata suami ku perlu di bawa ke doktor pakar ... yang ku takuti matanya mengalami kekeringan air akibat terlalu banyak melihat screen ... doa ku agar tidak sampai ke tahap itu ... memadailah hanya dengan berkaca mata..

nah ini dia kaca mata yang ku hadiakan kepadanya ... ok lah ... "lepas nie sayang boleh kerja kuat kuat lagi ... agar boleh bawa pulang duit banyak banyak untuk isteri tersayang ya" ...he he he

Sebagai hadiah untuk diri sendiri pula... yalah kerja teruk teruk dari terbit hingga terbenam mentari kerja kerja kerja maka aku membelikan diri ku sendiri handphone baru. Sebenarnya bukan saja saja nak beli handphone lama ku tu memang dah tak boleh guna dah tahap buang kan laut pun ikan tak nak makan ... mana tak nyer dok kena charge setiap 3 jam ... lepas tu ... tak dengar suara pemanggil .. fungsi nyer cuma boleh bersms je ... itu pun pad nyer dah sampai hilang A B C.. tapi aku tak beli yang mahal atau canggih manggih ... ku kira cukup sekardar untuk bercakap dan bersms je ... tak yah nak ada mp3 ke ... camera ke ... sebab itu semua tak penting ...buat masa ini ... jangan membazir ... bersederahana dari segala segi ... huhu huuu huu ... yang ada GPR tu semua lagi tak yah ... takut nanti CIA tahu mana aku bersembunyi ... huuhuhh .. ingat tak tanda tanda hari nak kiamat ? besi dan batu boleh berkata kata dan menentukan arah kedudukan kita... ada kah itu HP? hu huuu huuu .... ha lupakan itu semua yang penting aku tidak memerlukan 3G atau GPRS ... kerana aku tidak mampu !!!... heheheheheh nah ini dia hp terbaru ku yang berharga 130 hinggit ? boleh kan ... yang pasti hp anak anak buah ku yang berumur 18 lebih canggih dari apa yang aku miliki ... heheh heheheh cik la memang otai beb!!

No comments: