Sunday, April 13, 2008

PESTA BUKU 2008


sudah seminggu saya deman ... mungkin kerana cuaca yang tidak menentu membuat badan menjadi begini. dengan kepala yang agak pening pening nyamuk ... dan badan yang agak tidak sedap saya gagahkan juga ke "Seminar Hak Cipta" - antara salah satu progam yang dianjurkan oleh pihak Pesta Buku 2008 di PTWC.

Habis saja seminar saya terus pulang ... badan tak sihat .. dan org ramai membuat kan saya bertambah senak dan kalut ... atau mungkin saya terlalu tua untuk berhimpit dan berlaga bahu. Saya singgah sebenar di gerai UM membeli senaskah buku yang berjudul "ALBUQUERQUE - teks-tesks pilihan".- ianya sebuah antologi yang berasaskan teks asli surat surat albuqueque kepada raja portugis. Satu buku yang sukar untuk dimiliki ... sebenarnya banyak lagi buku yang menarik tapi ... tak pe lah ... tahun depan ada lagi kot ... sebetulnya saya jarang membaca novel tak kiralah bm ke atau english, saya lebih gembarkan buku buku sejarah dan kemanusiaan...

pulang ke rumah kepala jadi pening kembali .. makan ubat dan tido ... malamnyer kami mendapat jemputan makan malam untuk meraikan kemenangan pkr... so kami pun pi lah makan makan di pusat pkr ... dapat lah berjumpa dengan muka muka yb baru ... jangan salah faham saya bukan org politik atau terjerbak didalam kacah politik ... sebenarnya sesiapa yang ajak saya makan atau meminta pertolongan akan saya sambut .. cuma org umno tak pernah ajak saya pi join mereka makan makan - yalah sapalah kita nie kannnn ... pergi ke majlis makan malam pkr ... sedih juga tengok keadaan bilik gerakan mereka ... tak de apa apa pun kalau nak dibandingkan dng bilik gerakan umno ... i think my study room 10x better then the their bilik gerakan .. tapi semangat dan persatuaan mereka sungguh mengkagumkan ... ya buat apa membazir kan .... lawan tetap lawan .... takbir

3 comments:

Anonymous said...

Lela, PESTA BUKU 2008 ... bukan 2007. Harap maklum!

LELASARI said...

tulah ... org tengah demam menulis .. nie yang jadi macam nie nie ... huhuuuu sambil tutup muka dengan bantal ... *kemaluan*

Anonymous said...

lela ... sabtu pun kerja jugak ke?