Saturday, August 23, 2008

PERSIMPANGAN

Kehidupan memerlukan pengorbanan. Kadang kala kita akan berada disatu persimpangan dan keputusan yang tepat diperlukan. Apabila keputusan telah diambil... tiada lagi kata kesal ... kalau keputusan itu mendatangkan kebaikan maka syukur kepada Allah dan jika keputusan itu mendatangkan keburukan kita terpaksa terima dengan hati yang reda.

Saya juga selalu terpaksa membuat pilihan dan dari dulu saya tidak suka untuk memilih kalau boleh semua pelawaan dan undangan saya cuma penuhi tetapi mana mungkin dan pengalaman akan mematangkan kita dan kini saya selesa apabila sesuatu keputusan dibuat.

Dalam membuat pilihan, my first priority will be always my abang first (suamilah) dan kerja ... kemudian baru lah keluarga dan hari ini saya terpaksa mengambil satu keputusanan yang amat sukar, dan saya memilih pekerjaan yang perlu di utamakan dahulu kerana that is my bowl of rice ... and i still have month to feed offff.... jika saya tidak mempunyai pekerjaan siapa pula yang akan menanggung saya dan dari mana ingin saya dapatkan dana untuk kerja kerja amal saya kan?
----------------

Pagi tadi saya bersessi amal, kami menderma peluh dan lemak untuk dibakar . Saya dan rakan rakan pejabat turun bermain badminton bersama-sama, setiap tahun persatuan sukan kami akan menganjurkan pertandingan badminton. Ha sebenarnya saya dipaksa bermain atas alasan orang human resource kena ada sebagai PR . and i take it just for fun . Mana tak nyer dah hampir 20tahun saya tak pegang reket apatah lagi berlawan, seingat saya ketika saya bermain dengan arwah ayah saya, bulu tangksi sering tak pernah melepasi jaring... hahahahahha biasalah orang pendek dan seperti biasa saya cepat putus asa.

Pagi tadi i have a bit of fun ... yang kelakar sampai pihak lawan dan pengadiil siap ajar , lela jauh sikit ...lela kiri, lela kanan mungkin kesian tengok kami dapat kosong ... tapi ok lah untuk orang seperti saya nie (dari kecil saya memang tak pernah minat untuk bersukan)...dapat lepas jaring dan masuk box pun dah kira power lah tu ... dan hadiah hari ini so hadiah nyer saya dapat rekit ... hahahhahahah.. dan selepas main saya ke mid velly pi cari satu lagi ... mana tahu besok besok boleh main dengan suami di padang kat rumah ...



Bercerita pasal sukan ... i'm not a sport person... dari kecil saya tak suka bersukan terutama benda yang melibatkan perlawanan... mungkin kerana di sekolah saya sering tewas bila bersukan ... kalau lari mesti dapat tempat yang paling last ... main hoki pun macam tu jugak ... mmm so selalunya kalah dan kalah ... heheheheheh lepas tu kena main soft boll lagi lah sampai kena bola dan kayu ... apa lagi ... tapi bila ingat ingat balik sekolah saya dulu antara sekolah yang terbaik di negeri sembilan ... pasukan renang mewakili negeri.. pelajar kami menjadi wakil negara untuk pasukan hoki ... begitu juga bola sepak dan acara padang .. mungkin sebab tu tu pasal lah saya selalu kalah ... i'm among the best kot ... so bila dah besar saya sering kata saya tak boleh lakukan sebab dulu kat sekolah selalu kalah ... saya memang terus mengaku kalah bila orang ajak bertanding ...

bila fikir balik ok juga bersukan nie ... bukan saja badan sihat dan peluh busuk keluar tapi bersukan nie mengajar kita untuk fokus dan reach to the limit. Untuk menang mental kena kuat walaupun badan dah tak larat ... so nilai nilai bersukan dan bertanding ini perlu ada dalam budaya bekerja juga ... mental perlu kuat untuk melaksanakan projek yang diberikan oleh bos ... mmm

No comments: