Thursday, August 07, 2008

SIAPA SANGKA??

Pagi tadi seorang kenalan menegur saya ... katanya saya nampak ceria dan muda ... saya ucapkan syukur kepada tuhan yang mengembirakan saya. Ya kini saya betul betul gembira dari semua segi ... saya gembira dengan cara hidup saya ketika ini... gembira dengan kerja kerja di pejabat dan gembira dengan kerja kerja amal yang sudah menampakkan cahaya....

Saya masih ingat lagi satu ketika dulu saya hampir hampir putus asa dengan kehidupan saya. Saya menjadi begitu negatif sekali tentang kehidupan ... syukur saya punya suami yang amat memahami saya teruskan kehidupan dan setiap pagi saya berdoa agar hidup saya akan lebih ceria.

Siapa sangka satu ketika dulu saya cuma pencuci tandas di restoren makan segera.. datang ke kuala lumpur menumpang rumah kakak untuk mencari sesuap nasi dan membantu keluarga. Tapi pengalaman itu sungguh berharga sekali ... dan setiap kali saya melihat adik adik muda yang menjadi juru wang saya cuma tersenyum ... jangan pandang rendah kepada mereka mungkin 10 atau 15 tahun yang akan datang mereka akan menjadi YB ...hehehheheheeh atau seorang menteri.

Dan siapa sangka seorang lelaki yang begitu berkarisma dan cerdik boleh masuk penjara dan dihina begitu rupa... dan siapa mengyangka seorang wanita yang begitu lemah boleh menjadi wanita pertama yang menjadi ketua pembangkang ... tidak ada siapa yang menyangka ... untung nasib seseorang itu hanya allah yang akan mengaturkannya... kita cuma boleh merancang.

No comments: