Thursday, April 23, 2009

PENTINGKAH DUIT DALAM KEHIDUPAN

dikelas kami berbincang perihal WANG. adakah wang penting? ramai yang menjawab ya wang penting ... ialah asas kebahagian.

mereka minta pandang saya ... dan saya katakan Money is only a petrol to drive to forward....
bagi saya yang peting untuk berjaya adalah networking. Dengan networking duit terletak di nombor 2 atau 3.

saya ada satu cerita

semalam saya kerja agak lewat .. saya bercadang untuk pulang dengan lrt. oleh kerana sudah lewat dan mamai dengan kerja .. saya tergesa gesa untuk pulang .. sampai di lrt baru saya sedar dompet saya tertinggal didalam laci. untuk balik keoffice saya sudah kepenantan dan untuk menelephon suami ianya adalah sesuatu yang tidak masuk akal... dari rumah ke tempat kerja mengambil masa kira kira 45 min ... korek korek duit dlm tas .. cuma ada 20sen.

maka saya mengambil keputusan untuk berbincang dengan adik di counter.. cakap punya cakap akhir nya dia bersetuju untuk meminjamkan duit beliau kepada saya ... tak banyak pun tapi ketika itu ianya cukup berharga ... saya ucapkan terima kasih yang tak terhingga kerana menolong saya ... esoknya saya memberikan beliau hamper yang berharga puluhan ringgit .. duit tidak menjadi ukuran tetapi jasa beliau telah menyelamatkan saya...

disini duit bukan lah segala-galanya.

No comments: