Sunday, May 23, 2004

APA NAK JADI?

:: KES DERA

Aku memang tak ada maid tapi rakan sekerja ramai mengadu maid mereka semua tak betul...entahlah tak tahu sama ada simaid yg tak betul atau si-tuan nya yg terlampau cerewet gila babi....kadang-kadang aku naik tergelak jugak bila rakan cerita maid dia basuh tak bersih (terfikir jugak aku kalau kita basuh baju sendiri bersih sangat ke???)...kadang-kadang tuan punya diri terlampau cerewet buat maid macam robot....terpulang lah pada rasa masing-masing..

Tapi aku memang tak boleh terima pada kes baru-baru nie tetang maid yg disimpah, dipukul sehingga dah tak ada muka manusia lagi dan aku pelik kenapa kita lagi sayangkan binatang dari manusia????...

Lagi satu yg aku tak puas hati kalau org melayu lah yg buat macam tu mesti gambarnya terpampang sana sini macam org melayu nie zalim dan tak peri kemanusian tapi kalau bangsa ba alif ba ya nie tak pulak media keluar kan nama mereka...pamirkan muka mereka...kenapa??? Kadang-kadang aku rasa susah betul jadi org melayu islam nie...kalau buat salah sikit sebuk satu malay tetapi kalau bangsa kafir tak pe...oh ya lagi satu walaupun dia bukan dari malaysia tetapi dia tetap org melayu islam ...tak malukah dan terhinakah???Kan nabi dah pesan : Seluruh umat islam itu bersaudara???....

:: AUDITION

Oh sekarang nie banyak betul rancangan ala-ala AF..sampai naik muak dan meluat pulak rasa nyerrrrr...Org tv malaysia nie rasanya dah tak de idea kot..dok copy cat je...inilah yg dikatakan oleh PAK LAH...org malaysia mempunyai minda kelas ke-3.

Semalam aku tengoklah NTV7 (Audition...Teruk gila...mereka bukan menyanyi tetapi menjerit dan mereka bukan berlakon tetapi syok sendiri ....apa nak jadi dng bebudak melayu tergila sangat nak jadi popular hekkkk...

No comments: