Thursday, June 26, 2008

KERJA KERJA KERJA


Seperti yang saya selalu bebelkan ...saya selalu sibuk.... Kadang kala saya tidak tahu bila ianya akan berakhir ... belum lagi kerja kerja sukarela dan keluarga... semua memerlukan perhatian...

kadang kala terfikir jua mengapa saya perlu bekerja begitu kuat ... satu ketika dulu hidup saya begitu mudah... masuk kerja pukul 8.30 balik pukul 4.30, sabtu ahad boleh bersama keluarga rehat rehat dan santai santai ... kini pukul 10 malam pun belum tentu di rumah lagi ... sabtu ahad kadang kala di pejabat, belum lagi kerja kerja berpersatuaan ... jangan tak tahu kadang kala saya terpaksa hadiri meeting sehingga jam 3 pagi!!! saya tidak tahu dari mana kekuatan itu datang ... adakah dengan bekerja kuat sebegini saya merasakan saya diperlukan?

kawan saya pernah bertanya kepada saya mengapa perlu bekerja begini berat? Adakah saya work hard bukannya work smart??? entah lah ... tetapi saya suka dengan apa yang saya lakukan kini ... bukan saya memerlukan perhatian tetapi saya merasa kan ianya satu kepuasaan hidup ... saya ingin memberi apa yang saya ada to the community ... dengan bekerja saya merasakan hidup saya sempurna ... bergerak laju bersama warga. Saya tidak mahu ketinggalan ... bergerak seiring dengan warga dunia yang lain... Adakah saya tamak? entahlah ... saya cuma berharap agar apa yang saya lakukan ini untuk ugama dan bangsa ... itu saja ... tidak lebih dari itu ...

saya cuma ingin menjadi someone di dalam sebuah organasasi ... sebagai pembuat dasar bukan sebagai orang yang menglaksanakan dasar ... saya tidak mahu hanya menjadi pekerja am ... tetapi i want to be a part of the management team terutama untuk syarikat gergasi ... tetapi saya tidak tahu sehingga mana saya mampu untuk bertahan .. belum lagi permainan politik ... hu sungguh memeningkan ...





No comments: