Wednesday, November 12, 2008

buku dari bandung


menjejak saja kaki di bumi bandung, saya terus ke toko buku. Tidak mahu menyesal seperti mana saya di kota jakarta 4 tahun yang lalu. Telah saya tanam kan niat bila sampai di bandung nanti saya ingin membeli buku buku tulisan orang indon yang rata rata sangat bermutu.

Memang telah menjadi idaman saya untuk membeli beberapa buah buku untuk dibawa pulang sebagai ole-ole. rupa rupanyer impian saya dimakmulkan dan ohhhhh saya menjadi seperti orang gila bila melihat begitu banyak buku yang bermutu dan yang penting ianya murah banget!!. Akhirnyer saya membeli Tetralogi tulisan Pak Pramoedya Ananta Toer -Bumi Manusia, Anak Semua bangsa, Jejak Langkah dan Rumah Kaca yang memang sukar untuk di dapati di Malaysia

Saya kenali beliau melalui pembacaan saya di blog beliau, dia sering menulis dan melaungkan selogan bumi ini di diami oleh anak semua bangsa ... dan ketika saya menjumpai tetrlogi ini saya benar benar gembira... saya menari nari di toko buku membuat semua orang termanggu manggu ... kawan sepejabat mengatakan saya sudah gila ... orang kebandung membeli baju dari kilang berkodi kodi saya membawa pulang buku buku yang entah faham atau tidak bahasanyer ... ketika membayar saya memberi tahu rakan bahawa .. saya sudah boleh pulang ke kuala lumpur ... saya sudah dapat apa yang saya hajati ... sudah lupa telekung dan baju kebaya bandung !!! hahahah a... kata pemandu pelancung kami ... jika semua seperti Lela ... tutup semua kedai di bandung ... hehehehehe ...

wellll guys ... i will be always diff frm others meh!!! dan ketika ini saya sudah mula menghadam dan menjilat keilmuaan yang dicurahkan didalam setiap buku buku beliau ... wahhhhhhhhhhhh penulis malaysia tidak ada yang setanding beliau ketika ini!!!.

No comments: