Monday, May 22, 2006

mungkinkah?

hidup ini satu perjudian ...segala kemungkinan boleh berlaku... dan aku pasrah. Hidup ini rasanya sudah tidak teratur lagi ... yang dijanjikan tidak pernah tertunai dan yang dirancang tidak pernah menjadi.
Hujung minggu aku menerima beberapa tetamu dari utara... membuat aku terfikir betapa untungnya diri nie ... mereka terdiri dari anak-anak muda datang menuntut ilmu agama ... mereka berlima akan datang ke kuala lumpur belajar ilmu agama...betapa gagah jiwa mereka ... mereka bukan lulusan universiti ... ada dikalangan mereka tidak tahu membaca langsung ... tetapi mereka masih berminat mencari sejalur cahaya keilmuan.. mereka bukan orang senang ... mereka pekerja kilang, driver lori dan orang kampung dari utara ... datang kesini menumpang masjid untuk tido sebentar...kadang kala aku tertanya ...disini segalanya cukup dan menyenangkan ... mungkin aku masih tidak nampak cahaya itu ....
aku bawa mereka berlima bermain air dihujung kali dipuncak titiwangsa ... gembira benar mereka ... wajah keanakan mereka tergambar bila bertemu hutan dan air ... kata mereka ditempat mereka air dikali sudah dirogol ... mandi, makan, bercerita didalam pelukan hutan rimba membuat kita begitu dekat dengan sang pencipta ... mungkin lain kali akan ku bawa mereka lagi ....

No comments: