Sunday, September 07, 2008

DARI DAPUR LELA: KURMA AYAM

Sudah hampir seminggu kita berpuasa ... dan saya masih tidak sempat untuk memasak dan seperti biasa alasan yang paling mudah akan saya berikan adalah kerja kerja di pejabat - saya terpaksa balik lambat maka saya tak sempat masak. Semalam dan hari ini saya mengambil kesempatan untuk masak, ala ala tebus dosa lah nie ... so this is my frist menu for the month of ramadan ... kurma ayam dan kentang .. nasib lah sedap ..Bertambah suami makan (sebenarnya saya yang tambah ) org nogori mana lah reti makan kurma berbagai nie .. kalau boleh mereka nak tiap hari masak lomak cili padi... hahahhaha

Kurma sedap dimakan bersama sambal belacan dan timun.... mmmm dan lebihan kuah kurma saya panas kan dan makan dengan roti dikala sahur... senang kan... lagi pun kita berpuasa bukan nak melantak ... arwah ayah saya suka masak kurma terutama bulan puasa .. tak kira ayam atau daging .... kira macam makanan dari kecil lah nie ...

Selamat berbuka!!!

No comments: