Sunday, May 10, 2009

HARI IBU

Saya tidak pernah menyambut hari ibu ... entah mengapa saya tidak pandai menunjuk kasih dengan ucapan ataupun hadiah... lagi pun ibu saya sudah tiada ... mungkin malam nanti saya akan sedekah sepotong dua ayat untuk ibu saya di alam lain . moga moga hidupnya dialam yang lagi satu itu berbahagia selalu tidak seperti disini penuh dengan gelora perasaan dan masalah.

dalam diam diam entah mengapa tergerak hati ingin makan lauk kurma. Ia ianya lauk tradisi keluarga kami. Selalunya berdua saja so kalau masak tak best makan sebab tak berebut . Ketika dikampung semua ada ... maka saya pun masak lauk kurma daging ... tak sangka lah pulak setahun sekali memasak .. menjadilah pulak kuah kurma saya.

gembira bila tengok semua makan bertambah tambah ... ok lah tu ...

No comments: