Saturday, November 07, 2009

HIDUP ITU SENI

Dari dulu saya mengkagumi orang orang seni ... saya menghargai orang seni.

Maka kadang kala saya cuba menjadi seperti mereka ... cuba menulis seperti mereka, cuba melukis seperti mereka dan kadang kala saya merasakan itu bukan saya .. sehingga ada rakan rakan yang bertanya "apakah yang kamu cari lela?" dan jawapan yang saya berikan kepada mereka "entahlah ..."

Mungkin saya mencari diri saya ...apa keistimewaan diri saya ... mmmm dan kalau boleh saya tidak ingin menjadi orang lain ... saya ingin menjadi diri saya sendiri ...

dengan mengenali ramai sahabat saya dapat banyak idea ... dan belajar untuk memperbaiki diri saya yang serba kekurangan ...

Maka hari ini saya sudah mendapat jawapan yang selama ini saya cari ... saya juga orang seni ... seni saya seni kehidupaan ... seni saya bukan pada lukisan, tulisan mahupun arca tetapi kehidupaan saya ini satu seni , cara saya memasak juga seni, cara saya mengemas rumah saya juga seni , perkahwinana saya juga satu seni .... maka ingin melihat seni saya .. perlu mengenali diri saya ...

No comments: