Wednesday, April 06, 2005

PENATNYA

entah mengapa seminggu dua nie badan ku lesu …. Tak de mood …. Dan mudah benar aku kepenatan … dan untuk first timenya…aku minum air kacip fatimah …. Takut jugak kong dalam minggu nie….dan minggu nie aku bussyyyy bangat … kerana family suami datang kerumah … mereka menumpang dirumah sebab bawa bapa berubat dikl… semalam aku sengaja ambil cuti nak bawa mereka pi jalan-jalan ronda kawasan melawati nie …tanya mak mertua nak jalan pi mana …dia diam je …lepas tu aku pun bagi cadangan …ajak gi naik lrt sebab dia tak pernah naik lrt …. suka benar dia … aku pun happie tengok dia suka …. Ialah besok kalau orang dok cakap macam mana rasa naik lrt … dia tak lah ternganga je ….so dari rumah kami naik teksi … ke lrt putra setiawangsa … beli ticket …saja suruh mak mertua yg beli … biar dia rasa macam mana beli ticket … seronok betul dia masa naik lrt macam kanak-kanak rebena…. Lepas tu kita orang turun kat wangsa maju …pi jaya jasco …. Ronda-ronda tapi tak de apa yg menarik …mak kata dia nak beli kasut …tapi tak de sales …last last tersangkut kat hand-bag department…tengok punya tengok… mak beli satu dan aku akhirnya tercair lah jugak….lepas tu dia nak beli kain ela tapi kat jaya nie tak jual kain ela …aku pun bawa lah dia ke giant taman permata ….kat tingkat atas tu …pi tengok kain ela yang murah murah (murah gilerrrrrrr – 4 meter 10hinggit je….) apa lagi mak mertua ku shopping sakan lah, membelek dan akhirnya mereka beli 5 keping kain …. Seronok betul muka mak mertua aku macam baru dapat hadiah hari jadi … hehehehehe lepas tu kami turun ke Food court …biasalah setelah penat berjalan …haus tekak nie tuhan je lah yang tahu …. Aku belanja mereka ABC …heheheheheh…. Lepas tu kami beli berjenis-jenis roti ..utk abah di rumah (bodek lah nie …takut nanti abah marah kenapa balik lambat ….hehehehe) balik ke rumah …senyum mak sampai ketelinga…. Malam tadi dia tidur cepat …katanya penat bershopping …huhuuuu ….siap dia suruh aku ambil cuti jumaat nie … ajak pi KLCC lah pulak ….huhuuuuuuuu … btw aku pun happie jugak sebab …dapat mengembirakan hati mereka … itu je yg termampu aku lakukakn …. Heheheheheeheh

semenjak mak mertua aku ada di rumah nie …. Masak macam kenduri … ialah 6 org kat rumah … sabtu dan ahad nie bertambah busy lah aku … ya lah sedara mara semua datang melawat …. Huhuuuu tak pe lah bukan selalu pun mereka datang ke rumah kan kan kan …. Hehehhehehehe….. menu hari nie … mmmmm labu masak lemok putih & daun kunyit ….lawannya … sambal ikan bilis & ayam goreng … boleh??? Besok macam nak buek rendang daging je …. Jumaat …daging salai masak lomak cili padi…. Sabtu ikan keli masak lomak lagi lahhhhhhhh….huhuuuuuu ....

No comments: