Thursday, August 12, 2010

2 ramaddan

sahyur cuma dng 3 biji kurma dan susu .. saya amat amat jarang bersahyur . dari kecil sukar untuk bangun sahyur .. selalu nyer saya akan sediakan makanan dan suami akan bangun sendiri untuk makan sendirian .. bukan apa .. saya perlu cukup tido jika tidak kepala akan menjadi sakit dan entah lah ... mungkin terlalu manja

tahun ini saya cuba untuk bangun makan sahyur untuk mendapat berkat puasa itu sendiri .. ya kan itu sunnah nabi. setelah menjamah 3 biji kurma saya terus ke katil semula .. dan memang betul saya kelewatan hari ini.

Syukur saya masa ada tenaga untuk meneruskan hari di tempat kerja ... kerja seperti biasa ..berkerja dengan syarikat luar negara ... tidak boleh slow down bila bulan puasa .. prestasi kami mesti sentiasa tinggi .. tidak ada pengecualian .. jika tidak capai tahap piawaan .. nak ramai lagi yang menunggu diluar sana ... maka di bulan puasa ini selalunya kami perlu lebih cergas dan tangkas. Meeting dan perbincangaan masih seperti biasa ... terlari sana terlari sini .. begitulah adat orang berkerja ..

Pulang 5.30 ohhhh ini sudah kira terlalu awal .. ada yang jeling jeling .. tapi buat tak reti je lah ... nampaknya saya perlu kerja sabtu dan ahad untuk melunaskan semua kerja kerja tertunggak.
kami singgah di pasar ramadan .. perjalanan agak lancar .. hujan gerimis turun .. cepat cepat .. cuma beli daging masak lemak untuk suami, kuih 2 ringgit dan terus pulang.

Sampai dirumah .. baru jam 7.00 ada setengah jam lagi .. masuk semua makanan di bekas, letak atas meja .. taruk cawan .. nasi sudah dimasak oleh suami ... saya naik keatas .. mandi dan kemudian turun ... sambil sambil sapu sampah ...

7.30 berbuka .. dan syukur atas segala nikmat ..

No comments: