Monday, June 28, 2004

BIRU


10 sebab kenapa aku nak rumah baru aku berwarna biru…..

1… aku tinggal 19 tahun di tepi laut (laut berwarna biru)
2… di kota ini pula aku suka tempat tinggi bukan kerana kehijauannya tetapi kerana aku ingin dekat dng langit mengantikan laut yg lama kutinggalkan
3… warna rasmi ketika aku berkahwin (baju, hantaran, bunga telur bla bla bla …)
4… batu permata yg paling aku sayang & paling mahal dlm simpanan pun warnanya BIRU
4… arwah ibu pun suka warna biru….
5… rumah yg aku duduki sekarang nie pun berwarna biru (bukan aku yg cat pemaju yg cat warna tu)
6… dapur & pekasaan masakan semua nyer biru dan steel (tanpa aku sedari jua)
7… aku banyak beli baju warna biru (tanpa aku sedari jua…)
8… Microsoft pun blue juak kan???? Aku suka baca blog yg warna temanya biru….
9… aku suka tengok cerita BLUE
10.. memang dari dulu org cakap otak aku pun BLUE hehheeh

Rupanya tidak kusedari BIRU terlalu dekat dng jiwaku….

p/s: ko ada hijau aku ada biru / ko ada hutan aku ada laut / ko ada gunung aku ada langit / ko ada tasik aku ada pulau / ko makan ikan sepat aku makan ikan todak / malam ko disimpah bulan aku mengira bintang / kita serupa ke mas?? Tidak …ko menang ko redup aku terik…paneh bedeking…

No comments: