Thursday, April 21, 2005

kehidupan ini

aku di persimpangan kini... entah mengapa hidup ini tidak pernah mudah bagi ku ... kusangka panas hingga ke petang rupa nya hujan di tengah hari ...boss di tempat kerja dah suruh aku mencari kerja lain ... katanya dia tak dapek nak membayar gaji ku lagi ... begitu teruknya ekonomi melanda ??? entah lah yang pasti aku tidak sanggup menanam anggur semula ...

Pada mula nya aku sangat hormat kan boss ku ..seorang yg warak dan bla bla .... tetapi kini tidak lagi ...bagi nya keuntungan adalah segala galanya ..oh tidak mengapa ... satu hari dia akan sedar apa itu tanggungjawap seorang yg berniaga.... dan mungkin ini adalah satu tangga yang perlu ku daki utk mematang kan diri ku ... aku akan tempuh apa juga rintangan dan halangan... doa kan aku berjaya ya... aku bukan manusia yg tewas...akan ku gapai langit biru itu ... pasti.

No comments: