Sunday, May 13, 2007

WALK TO END HUNGER!!!

Hari ini, sebahagian warga yang perihatin berjalan kaki disegenap pelusuk dunia untuk anak-anak yang sedang kelaparan diserata dunia. DiMalaysia, kempen ini dijalankan di Taman Tasik Titiwangsa dan perjalanannya kira-kira 3.8km yang dianjurkan oleh United Nations.

Lela sampai diTaman Tasik Titiwangsa kira-kira pukul 8.oo pagi dan kami mula berjalan kira-kira pukul 9.30pagi. Yang kelakar .. lela tak tahu apa apa, bila sport club hantar e-mail memberitahu bahawa ada walkton di Tasik Titiswangsa, I just join in. Lela ingatkan ianya just for fun... jalan jalan di tepi tasik ... ya lah lela pun dah lama tak berjogging, nak keluarkan peluh yang dah jadi lemak and it will be fun to walk early in the morning with my hubby.. ala ala romantik gitulah... tak sangka pulak ini adalah aturcara dari United Nations untuk warga dunia, ala-ala berjalan sambil menderma lah nie ... Sebenarnya dari segi kewangan memang lela tak dapat membantu warga miskin tetapi diakhir aturcara ini ia telah menyedarkan lela bagaimana kesusahan/ perasaan kanak-kanak yang menjadi pelarian terpaksa berjalan berbatu-batu hanya untuk mendapat kan air, makanan ataupun perlindungan.

Apa-apa pun i have fun this morning, meeting with new friend dan mengeluarkan peluh... balik rumah tidur sampai kepetang. Bayangkan kanak-kanak yang susah diserata dunia tu ya ... jalan berpuluh batu tanpa kasut dan makanan. Sampai dapat makan pun ala-ala kadar je ... kita kat sini makan sampai dapat penyakit... kita berjalan kerana terpaksa mengeluarkan peluh tapi mereka berjalan untuk mencari sesuap nasi. Betapa beruntungnya kita hidup dibumi yang bertuah ini.


bersarapan pagi




renggankan urat sebelum berjalan


digarisan permulaan

perjalanan 3.8km bermula

3.8km tamat - berjaya !!!

Nota: lela bukan bekerja di TnT tau !!!! mereka jadi penaja utama di malaysia ..hehehheeh

website : Fight Hunger

No comments: