Saturday, July 28, 2007

UNTUNGNYA KAK LELA ...

sejak akhir-akhir ini ada bisik-bisik yang tersampai ke telinga saya ... "Beruntung si lela tu... gaji untuk diri sendiri... suami baik... kerja mudah .. tak de anak..."

saya ketawa sendirian ... betapa beruntungnya saya

untungnya diri saya :- kedua ibu dan bapa saya tidak meninggalkan apa-apa harta ... walaupun sepuluh ringgit....
untungnya diri saya :- semasa saya ingin melangsungkan perkahwinan saya semuanya saya yang uruskan termasuk RM RM RM. satu sen pun sedara tak tolong
untungnya diri saya :- selepas berkawhin dengan suami, kami ke rumah sewa sehelai sepinggang... suami saya dari n9 semua yang dibeli terus jadi hak milik saudara perempuannya... hahahhahahahah
untungnya diri saya:- belajar pun pinjam duit kawan, sedara tak ambil kisah
untungnya diri saya :- ayah meninggal ketika umur saya 17tahun dan ibu saya menninggal ketika saya baru berumur 28tahun ...
untungnya diri saya :- saya pernah berjalan kaki 5 km kerana tak cukup tambang bas .

kadang kala bila duduk bersendirian begini saya terfikir sampai bilakan saya perlu terus tabah?? entah lah mungkin untuk menjadi insan yang istemewa kita perlu menempuh berbagai rintangan dan halangan.

No comments: