Thursday, November 15, 2007

THIS IS MY LIFE!!!

HARRRRRRRRRR GERRRRRRRRRRRRRR
Itu hidup kita perlu tabah dan kuat. Dari segalanya. kalau dulu aku sering ingin menjaga hati orang sekeliling. Kalau datang rumah kita, kita akan masak lauk kesukaan nyer. kalau kawan atau family nak datang rumah kita sanggup cancelled temu janji kita hanya kerana ingin menghormati mereka sebagai tetamu. Begitu juga apabila kita bersahabat... apa barang yang dia nak sampai di dalam mulut pun kita bagi ... kita ingat kan pengorbanan dan kasih kita akan di kenang. Rupanya tidak semua yang berfikiran begitu ... kebanyakaan akan memikirkan bahawa kita adalah manusia bodoh yang boleh di permainan kan dan yang lebih menyedihkan ahli keluarga juga tidak memahami kelonggaran yang kita berikan.
sehingga lah pada satu hari di hari raya ... kita dihalau bagai kucing kurap di depan pintu ... bayang kan anda sudah membuka kasut dihadapan pintu utama dan ayat tuan rumah (darah daging kita sendiri)
"SUAMI LELA TENTU PENAT ... PULANG DAN JAGA SUAMI "
Bayangkan betapa hinanya diri ini. Tetapi pahit itu lah ubat yang paling mujarab. Sejak hari itu lela belajar untuk berkata 'TIDAK" dan menolak permintaan yang tidak serasi. Belajar mengatakan lela tidak ada dirumah kerana ada kerja diluar atau belajar mengatakan "I'M NOT FREE FOR U"
lela ingat bila lela mengata tidak ... rakan rakan dan family tidak menyukai lela rupanya bila lela menolak mereka lebih menghargai diri lela. Betul lah kata bijak pandai ... if u respect yourself people will respect u more .
so guys ... don't teach me to be kurang ajar ... kerana bila anda mengajar lela sekali kita akan belajar dengan cepat dan tepat.

No comments: