Thursday, May 08, 2008

CANDLE LIGHT VIGIL

I'm lighting candle at my home...
just light a candle in our home...
snap a photo and post it in...
to support of Pete....


Saya sering membaca tulisan beliau ... saya sukakan apa yang disampaikan ... beliau menentang kezaliman dan cintakan kebebasan. Beliau seorang raja berdarah rakyat. Saya tidak mengenali beliau secara peribadi tetapi saya mengenali apa yang diperjuangkan melalui tulisan beliau. Saya sedih bila beliau di tangkap dan dipenjarakan (walaupun dengan kerelaan beliau sendiri .. pandan muku lu petra!!!- itu kata bro hisam bukan kata saya). Tadi semasa dalam perjalanan pulang dari pejabat kerumah ... saya terlihat papan tanda di jalan bangsar ada pemberitahuaan "jalan ke dataran merdeka di tutup atas arahan pihak polis" .. hati saya tertanya mengapa ya?? walaupun sudah jam 8.30 jalan sesak .. tapi saya tidak mengendahkan segala kemungkinan.

Sampai dirumah sibuk memasak dan mengemas ... suami bersembayang - lama sedikit mungkin mengambil keberkataan malam jumaat!!!. membaca yassin dan quran ... kemudian kami makan malam ... selesai semuanya .. saya melayari internet... baru lah terbaca mengenai apa yang berlaku di Dataran Merdeka... maka ... kerana tidak dapat kesana maka saya menyalakan lilin di tingkap apartment rumah kami ... untuk menyatakan kepada semua diluar sana ... malam ini malam jumaat malam penghulu segala malam ... malam ini gelap gelita ... alam seakan membisu seribu bahasa ... udara membeku tidak berlagu ... cahaya kebebasan semakin jauh dan malap maka malam ini saya sinarkan sedikit cahaya kebenaran untuk mereka yang mengelapkan dunia kebenaran dan keegoan. semoga semua warga di tanah yang tercinta ini akan dapat merasai cahaya dan sinar kebebasan yang sejati ... kembalikan sinar kebenaran dan kedamaian kepada rakyat ... itu saja pinta kami di malam penghulu ini.

No comments: