Saturday, January 15, 2005

berJEDA

semalam aku ponteng kerja ….ambil mc …tak larat dah …aku ingin bersantai ..jika tida, mungkin nanti aku terus terkojol di pejabat…merehatkan badan yg telah longlai ini….golek golek diatas katil sedar tak sedar separuh hari telah berlalu, itu pun kerna rona mentari perit membakar….bangun, mandi dan tergolek terus disofa…membuli guli-guli punat astro ....ditekan secara rawak …. membelek-belek buku buku resepi, akhirnya setelah sekian lama nafsu makan ku tiada kini ia kembali muncul ….atau mungkin kerana dek aura “Jewel in Palace” yg kutonton di TV8 setiap malam aku tetiba tiba rajin pulak utk memasak dan akhirnya ikan merah masam manis bersama kerabu mangga menjadi pertaruhan untuk hidangan malam nanti …dessert- nya pula puding jagung …bagus bukan …….kerana terpowernya aku memasak….belum pukul 3 petang aku sudah bergolekan kembali …tiba tiba barulah ku perasaan yg berpuluh-puluh makhluk asing telah terdampar lemas di bilikku ( lipassss kelemasan disebabkan aku tidak menyapu hampir sepurnama lamanya )….ku gagah kan semangat yang tinggal …aku membuat pembersihan secara rawak …sabtu nanti akan ku pastikan gotong royong bersama suami menjadi kenyataan….ohhhh kain baju yang berlonggokkan telah pun mencecah ketinggian Gunung Nuang dihadapku ini terpaksa ku lipat jua (malas nyerrrr) dan agenda utk hujung minggu ini utk mendobi setong baju ….. aduhai penatnya menjadi seorang wanita …tolongggggggggggggggg

pengajarannya : dulu tak nak belajar rajin rajin kalau tak boleh cari maid seorang….

Iternery hujung minggu

Sabtu : gotong royong bersih rumah : Menu – Nasi Lemak buah bidara, Puding jagung lemak manis
Ahad : gotong royong bersih badan …hahahhahahahah : Menu – Nasi Ayam, Karipap kentang
Isnin : kalau lah boleh mc lagi ???? mesti best kan mmmmmmmmmm

--------------

kekadang saya selalu terlupa kenikmatan yg telah diberikan yg Esa kepada saya selama nie….saya selalu merungut kerana tidak punya wang yg banyak…tidak punya rumah sebesar istan.. tidak cukup ilmu dan tidak cukup masa...Sebenarnya semenjak ramadaan yg lalu saya tidak berehat …terkejar sana dan sini …hidup saya begitu laju rasanya ..ingat kan selepas syawal…semua nya akan selesai ..nampak nya dunia semakin laju dan laju seolah-olah tiada hentinya…ketika syawal, saya terpaksa memenuhi undangan rumah terbuka dan meraikan rakan yg datang melawat hampir saban hari…makan makan sehingga ke 31 Disember ..bagaikan tiada penghujungnya ….

Ingatkan semua telah selesai tetapi tidak, kali ini sibuk nya akan lebih dasyat lagi ..saya perlu membuat persiapaan pertunangan adik bongsu saya…itu janji saya kepada arwah ibu …dari mengecat rumah, mengemas, membeli langsir, membuat barang hantaran dan bermacam lagi …entah dari mana kekuatan ini saya dapat ... saya cuba buat apa yg termampu saja……….mungkin selepas tahun baru cina ini saya akan dapat mengirup udara kedamaian ....ohhh..tidak saya sudah punya aturcara yang lain pula ....ke bangkok dan mungkin april membuat krusus di UIA selama setahun ...entahlah ....mungkin akan berehat panjang setelah saya menutup mata dialam fana ini....

No comments: