Monday, January 31, 2005

HUJUNG MINGGU

:: BACAAN HUJUNG MINGGU – MERAH SILU/ MALIKUS SALLEH – ::

Hujung minggu yg lalu aku terlalu sibuk ..bukan dipejabat tetapi dirumah …Malam Sabtu seluruh keluarga suami ku berkumpul di teratak buruk kami..aku suka kerabat datang bertandang tetapi aku kurang selesa jika tetamu datang menerjah tanpa aku diberi amaran…..saya tidak suka melakukan kerja “double work” or “doing things without paparation …itu saya …kalau boleh saya ingin yg terbaik …dan jika saya membuat kerja tanpa perancangan ..saya akan cepat kepenatan dan akhirnya semuanya seperti hampeh…tapi lantak lah labu …apa nak buat …kalau semua macam saya dunia tak kan meriah …betul???

Sabtu

Setelah semua keluarga suami pulang kekampung ….(rumah kami menjadi transit….) kami membuat satu projek yg telah lama dirancang …operasi mengemas ….pukul 5 nanti telah saya sewa sebuah lori utk membawa semua barang yg tidak diperlukan kerumah di Port Dickson (rumah ibu saya ) ….hahahhhh …saya mahu kosong kan sebuah bilik utk dijadikan bilik membaca + menontong dan….PLAY ROOM ….. suami bertanya mengapa kami perlu wujudkan play room …sedangkan kami belum mempunyai cahayamata…jawapan nya mudah sekali …kami sering dikunjungi kenalan yang mempunyai anak kecil …jika disediakan Playroom dirumah kami …anak-anak mereka tak kan menganggu perbualan kami yg dewasa ini …pasti mereka leka dng permainan yg disediakan …bagus bukan …???

Badan seletih-letihnya…mengucur peluh, habis mendirus sekujur tubuhku ….akhirnya semuanya beres ….Cuma sekarang aku perlu membeli belah utk permainan ….cawan & pinggan plastik dan toto kecil utk menukar lampin (macam aku plk yg nak beranak) …

Kalau sudah mengemas begini …aku dah tak larat utk memasak …nasi ayam madu menjadi taruhan …sedap tidak terperi….

Pukul 6 petang suami ikut naik lori ….bawak barang ke PD…ingat kan semua dah selesai ..magrib dapat sms..lori habis minyak kat Nilai …larrrr kesihannyerrrr..semasa sembahyang doa agar semua nyer selamat ….suami pulang ke KL pukul 3 pagi ….mmmmm nasib lah dapat suami yg best ..kalau tak mahu bergaduh sepanjang tahun ….

Ahad

Seperti biasa aku yg bangun lambat …hahahah org lain yg penat ikut lori aku yg kepenatan …indah nyer dunia bangun je ..kak ipar dah buat sarapan (untung ya ….) tapi aku pun tahu malu jugak so aku buek juak lah nasi goreng…lepas sarapan di tengah hari ..hahahhaha aku dan suami ke Giant ..beli pasar utk seminggu …balik balik …kemas lagi (aku tengah ada mood mengemas minggu nie )…kali nie dapur pula menjadi lokasi dan sambil buek “laundry” …macam lah dapur tu besar sangat ..berjam-jam aku mengemas sampai kepala lutut bergegar ….suami kata tak nak makan nasi ..aku buek lah western food …hahhahah steak segera (burger daging ) …kentang putar…telur dan kacang panggang dan roti …pencuci mulut nyer …ice-cream malaysia …hahahahha ..lepas tu kita lepak lepak tengok tv sambil makan buah limau (kan tengah nak CNY nie ) …tetiba tiba angin ribut datang menjelma ..kami bersorakan ..tu petandanya hujan nak tiba …dah lama tak dapat merasa hujan di petang hari ….apa lagi ..tutup tv …masuk bila …tutup langir ….hujan dah datang ..aku terus landing diperaduaan ….memang enak tidur diwakktu petang apatah lagi ketika hujan …nikmat yg sukar dicari…tido punya tido sampai ke pukul 6.30 …bangun golek golek …sementara menunggu magrib kami di depan tv , menonton …suami kata lapar yg amat sangat ..nak makan nasi …(memang perut melayu …) masak simple je …nasi panas, ikan tenggiri goreng kicap, sayur rebus , telur dadar ….huhuuuu habis 3 put nasi …tetiba dah pukul 9.30 ada jiran telefone nak datang rumah …..(kenapalah mereka suka datang tanpa amaran …)mmmmmmmm…..suka tak suka …mee goreng lela menjadi sandaran ….10 min dah siap …mereka suka …aku lagi suka …10.30 mlm baru mereka pulang ..kemas lagi …akhirnya pukul 11.00 barulah dapat bernafas …menonton The appreanceite di tv3 sampai kul 12.000… sembahyang .. masuk tido…penatnya …sampai bila lah aku akan begini …hahahahha

No comments: