Thursday, June 02, 2005

DAMAI

Sudah agak lama saya tidak merasa sebegini damai. Kedamaian di rumah sendiri amat menyenangkan tetapi mungkin kenyataan ini berbaur keegoan . Setelah mendirikan rumah tangga 7 tahun yang lepas aktiviti saya lebih tertumpu didalam rumah dan oleh itu say merasakan saya lah raja yng mengatur segalanya. Saya membuat undang-undang yg tidak bertulis .. dan saya amat selesa dengan nyer. Tetapi setahun yang lepas semua nya berubah … apabila ekonomi meruncing kedua ipar saya dibuang kerja …salah seorang dari mereka terpaksa menumpang dirumah saya… dan akhirnya saya merasakan berada didalam penjara kerna saya tidak betah utk melakukan apa yang saya sukai tanpa diperhatikan seperti contoh … tidur di hall, tidak berpakaian sekali sekala dan banyak lagi…J dan yang lebih merimaskan apabila setiap minggu rumah saya ada pelawat (saya sukakan tetamu tetapi bukan setiap minggu…)

Mungkin saya yang terlalu cerewet tetapi salahkan saya begitu ??? Dan akhirnya doa saya termakmul..saya kini kemali sendirian di rumah saya tanpa ada sekatan lagi… dan bau kedamaian memenuhi seluruh ruang rumah saya – inilah dikatakan “RUMAH KU SYURGA KU”


Antara peraturan yg perlu di ikuti semasa dirumah saya …

Tidur di bilik tidur – bukan di sofa atau di hall
Makan di meja makan – bukan di sofa atau pun di bilik tido
24 hours kipas terbuka – paneh

No comments: