Sunday, June 19, 2005

KEPADA MU KEKASIH

Dari Kekasih Kepada Kekasih (Hattan)

Entah berapa kali
Kucuba membohong hati ku ini
Hebat dilanda
Rindu padamu

Namun semua alasan
Rapuh bagaikan awan berarak
Yang memang tidak pernah abadi
Dan terlalu cepatnya berlalu

Pabila di giring angin
Dan mudah pula layu
Selepas ia melimpahkan
Titis-titis ehsan

Kini hatiku sangat terdesak
Untuk memilikimu
Agar bisa aku meneruskan
Sisa-sisa hidupku ini

Seperti manusia yang punya kekasih
Yang punya kekasih

@@@@@@@@

tidak dinafikan aura m.nasir terlalu kuat untuk saya sehinggakan saya akhirnya mengalah *menonton AF tetapi tidak meng AFundi... saya suka lagu-lagu yang dipilih oleh sifu ini utk pelajar-pelajar nya ... lagu yg dipilih semua mempunyai jiwa dan jisim yang tersendiri... dan dia terlalu hormat kan sesebuah lagu dan lirik tersebut dengan tidak mengubah lagu sebenar...

secara peribadi saya tidak tahu menilai sesebuah lagu tersebut ... temponya, melodi nya atau apa apa pun ... bila suami saya bertanya apa kah jenis lagu yang saya anggap bagus dan super... saya pasti akan katakan kepada nya ... saya mendengar lirik lagu tersebut bukan muziknya ... saya amat mengembari lagu lagu yang mempunyai roh mereka sendiri ...apalagi yg dimasukan jiwa kemelayuaan...

Lagu DARI KEKASIH KEPADA KEKASIH bukan lagu sebarangan... lagu ini adalah lagu kerohanian yang sangat tinggi rohnya ... lagu yg ditujukan kepada SANG PENCIPTA...alangkah bagus jika saya dapat menulis puisi seperti diatas...mungkin satu hari nanti ...dengan izinya...

No comments: