Tuesday, July 15, 2008

PROBITION PERIOD

Ya hari ini hari kemenangan .... setelah bertungkus lumus, didera oleh senior senior akhirnya aku lulus ... my 6 months probition terlerai dan bekerja dengan cina memang menyakitkan... kalau tak sabar memang dah lama aku tinggalkan je kerja ini... tapi ku tabah kan hati .. tidak mahu digelar "pengalah". Ini adalah satu pencapaian peribadi ... kenikmatan nya hanya tuhan je yang tahu... tapi perjalanan masih jauh ... ya terlalu jauh ... any thing can happen ... tapi at least aku sudah di tahap ini.

dimana aku tuai kesabaran ... ya setiap 21 hari bulan bila bank ku menunjukkan angka angka yang amat payah untuk di capai jika aku duduk dirumah. maka setiap kali rasa marah dan dengkel berlubuk dihati akan ku lihat angka angka di dalam bank untuk memujuk hati ... agar bersabar...

Bekerja dengan syarikat multi nasional bukan sesautu yang mudah... rat race ada dimana mana, politik sudah sebati dengan jiwa mereka. tetapi ada kebaikannya ... we work more faster than other ... to be a head from others... kadang kala aku terfikir kesibukan ini yang membuat kami terus bernafas dan bertenaga ... kepuasan kerja membuat aku terus hidup.

Syukur kepada Tuhan yang Esa kerana menunjukkan jalan yang lurus ... memurah kan rezeki dan memudahkan segala perjalanan hidup ku kini .... tanpa pedomannya tidak mungkin aku disini dan mengecapi kenikmatanNYA.

No comments: