Thursday, December 25, 2008

BANGSARIAN

Kini aku berkampung di bangsar ... huuuuu canggihkan ... yes i'm offically a bangsarian for a year or two... memang sebelum aku kawin aku tinggal di bangsar ... tapi sudah hampir 11 tahun aku meninggalkan tempat ini...

selepas berkawin aku beli rumah di setiawangsa .. sehinggalah semuanyer terpaksa berubah ... tapi yang kelakar memang dah dua tiga bulan di aku dok cerita dng suami nak duduk dibangsar je ... mudah .. dapat sewa rumah di pantai hill park pun ok la ... sebabnya semua family ku ..kakak, makcik, mak sedara ... sepupu sepapat dari suami dan aku semua menetap di kawasaan bangsar dan pj... dah hampir 4 tahun aku bekerja di bangsar juga ... so its a very ideal place to live in ..

tapi biasa lah bangsar, harta tanah mahal gila ... tak mampu orang seperti aku untuk duduk dan menyewa disini... tiba tiba kena pulak diduduk berkampung dirumah kakak ku ...

bangsar tidak seperti 10 tahun yang lalu ... ya masa bergerak dan berubah ... try to get in track ... benda yang pertama kami lakukan sebagai warga bangsar adalah ... huhuuuu menebeng setiap pagi di kedai mamak .. hahahahaah ... yes we had a good breakfast to a diff mamak resotoren a very day ...restoren mamak di bangsar terutama di telawi dan lucky garden bersih dan canggih ... kalah mc'd di setiawangsa...


family kakak ku try to live with the life ... but there is a empty inside of everyboday... so yang penting aku lah yang kena kuat ... benda pertama yang aku lakuka adalah ... membasuh semua kain cadar dan sarung bantal ... ya bau badan abang ipar ku melekat sehingga ke sanubari ... it quite sad to see all the children hugging the bantal to smeelll the father sweat ... walaupun nampak aku kejam but life have to gooooo on ... aku panas kan bantal di mentari pagi .. syukur kini bantal bantal sudah garing di bakar sang suria,

dan aku start mengemas bilik study nyer ... benda pertama yang aku buang adalah abuk rokok dan kotak kotak rokok ...bau rokoknyer akan mengingatkan kami kepada beliau ...

No comments: