Friday, December 26, 2008

HARI NATAL

kalau setahun lepas aku menyambut natal di singapura ... memang niat di hati ingin ke pulau temasik untuk bercuti ... sehingga hujung tahun tapi bila dah jadi macam nie ... semua aktiviti ku di tangguhkan untuk seketika ... anak anak itu lebih penting ... telah menjadi impian melihat anak anak itu nanti berjaya satu hari kelak.

Ada yang bertanya mengapa aku perlu susah susah ... seperti yang ku kata kan ... aku tidak mahu mereka merasakan seperti yang aku rasa .. dan bagi diri ku biar susah setahun dua nie dari merana seumur hidup ... ah tentu kamu jemu membaca cerita sedih ini ya .. berbalik kepada hari natal ...
tahun ini aku menyambut nyer di bangsar ... nampaknyer ia tidak sehebat ditahun tahun lalu ... tidak banyak kerena dan warga mat salleh berlepakkan dan mabuk mabukan ... mungkin kerana gawat ... kadang kala ada baiknyer gawat ...

mula mula aku ke bangsar village untuk pergi ke MPH ... kosong ... tidak terasa santa akan turun ... apabila natal dijadikan produt maka bila gawat roh natal itu sendiri menjadi kosong dan hampas ... nampak orang orang kaya dijalan telawi lebih rela duduk di rumah dari mencicip secawan kopi berpuluh ringgit .. gawat sudah terasa mungkin.

selesai membelek buku ... aku dan suami menyusuri jalan di telawi menuju ke mc'd ... mc'd bangsar tempat sentimental bagi kami berdua ... dikala bercinta kami lepakking di sini ... duduk duduk sambil minum coke melihat gelagat manusia yang ingin menyambut hari natal ... nampaknyer kemeriahaan sudah hilang ... anak anak gadis menjual pre-paid lebih ramai dari warga yang datang untuk meraikan malam natal ... anak gadis melayu menjual pre-paid kad... anak anak lelaki india berkeliaran menjual tin-tin party pack ... mmmm ... nampaknyer kota kita sudah menuju kearah kota jakarta , delhi dan mana mana kota kelas 4... lebih ramai menjual dari membeli ... tawar menawar sudah merata ... membuat kami tidak betah duduk ...

kami pulang jam 1 pagi ... tiada keseronaokan yang cuma ada harapan yang akan hilang di telan kegelapan malam ...

3 comments:

Anonymous said...

Bangsar, nostalgia zaman dulu-dulu tu. Waktu tu aku kenal bangsar je, tempat lain tak tau. Semoga dapat kurangkan pub-pub kat Bangsar tu agar generasi muda bebas menikmati kehidupan biasa, bukan kehidupan luar biasa. insyallah.

LELASARI said...

ya ... bangsar banyak meninggalkan memori zaman muda muda ...

masa tu tak de club club nie ... yang ada semua jenis resotren makanan segera yang sedap ...

Anonymous said...

bangsar akan aman jika tiada night club dan shopping centre yang canggih manggih ... lebih aman dan damai