Thursday, December 04, 2008

PANTAS

Betapa masa berlalu dengan begitu pantas sekali ... 2008 akan melabuhi tirai ... banyak yang berlaku dan perlu di halusi dan diperbaiki. Masa tidak bergerak pantas ... masih 24 jam sehari 7 hari seminggu dan 12 bulan setahun tetapi kita yang terlau mengejar dunawi sehingga kita lupa untuk meraikan setiap detik kehidupan....

kepantasan kehidupan seharian telah membuat kita menjadi manusia yang beku dan bodoh ... mengejar bayang bayang sendiri akhirnya tulang dilepaskan kedalam air ... dan bila kita menoleh kebelakang baru lah kita tahu ... manusia telah rugi dengan kerja yang sia sia

kekadang kita perlu memperlahankan sedikit kehidupan ini agar kita dapat meraikan setiap detik kehidupan ... kita lupa pada alam yang sentiasa dekat dengan kita ... kita lupa pada sahabat yang setia pada kita dan kita lupa kepada kedua ibu bapa kita yang telah melahirkan kita hanya untuk mengejar wang yang sedikit.

apalah ada pada wang yang cuma besi besi yang boleh dijual beli... tetapi besi besi ini yang boleh membutakan mata setiap insan yang bergelar manusia mawas.

kita sudah lupa bagaimana manis nyer rasa madu, sejuknya rasa salju dan hijau nyer warna dunia...


perlahan kan masa kita ... melihat betapa alam menangis kesakitan... melihat kerinduan ibu menagih sedikit perhatian ... melihat ungas dan magasaktwa yang minta di bela dari kita bernama manusia.... duduk sejenak bertafakur kepada Yang Esa yang mencipta kan kita dari setitis air yang busuk.

No comments: