Thursday, August 18, 2005

Cinta?

Mana ada hati yang tak
menyembur luka oleh
tertusuk cinta
Mereka yang tak pernah
merasakan sakit cinta
Adalah lumpur yang
tak berjiwa
Palingkan dirimu dari dunia,
belokkan kaki kelanamu
dari sana,
Songsong kerajaan cinta
dan rasakan lazatnya

::Lelakiku...

Saya pernah bercinta, ramai sekali hingga terlupa. Tapi yang pasti peritnya bercinta hanya tuhan je yang tahu. Rasa diri betul-betul tidak punya nilai dimata mereka. Tapi saya amat bersyukur kerana akhirnya allah menemukan saya dengan suami yang amat baik dan memahami diri saya. Buat masi nie lah ....dia belum lagi meragam nak pasang satu lagi atau cuba cuba bermain mata.

Saya pernah bertanya kepadanya kalau esok lusa ditakdirkanlah saya dulu yang mengadap yang Esa adakah dia akan mencari penganti ?

Jawapannyer mudah "Dah tua tak yah nak cara bala, duduk kampung buat amal ibat je" betul ke nie ... tak tahulah esok lusa dia berubah fikiran.

Dan kata saya kepadanya "Kalau saya mati dahulu saya izinkan dia berkawin satu lagi tapi bersyarat"....tanduk dikepala dah keluar...

Dan syaratnyer senang saja.."NAK KAWIN MESTI CARI PEREMPUAN YANG LEBIH TUA DARI SAYA ..." BOLEH? dia terkebil...hahaha

No comments: