Tuesday, November 22, 2005

KITA BERBEZA...

kita berbeza ... tak akan sama walaupun rambut sama hitam. Cara hidup kita juga berbeza... berbagai cara dan mazab asalkan kita menuju ke satu tempat yang sama.

hidup saya nampaknya kembali kucar ...(i'm happy with it)... sudah nampak sinar-sinar keemasan dihujung sana... nampaknya cuti panjang saya sudah berakhir.... betul kata rakan-rakan yang memberi semangat "hujan tak kan sepanjang hari" - semester sudah bermula, kerja rumah dan buku sudah perlu dibuka-katup, anak murid sudah mula datang belajar, aku telah mula menerima beberapa tawaran yang agak baik... dan kerja part timeku juga bermula... jadual ku sudah kembali sesibuk seperti sediakala....

Jemputan makan-makan dikalangan jiran tetangga masih diterima... sabtu ahad masih terlalu padat dengan atur-cara, sampai terpaksa kensel utk naik kepuncak gunung (kadang kala terlalu sukar untuk membuat keputusan apabila dua-duanya adalah permata hati) dan aku mengambil keputusan utk mengikut mas ke S'ban menaiki komuter tanpa ditemani suami, menghadiri jemputan seorang sifu... banyak cerita-cerinti apabila 2 tahun tidak bertemu ... aku kenyang dengan ilmu dan nasihatnya ... aku mabuk anggur sahabat ku...terima kasih... sudah lama aku tidak menjamah anggur keilmuan yang sebegitu...

Malam tadi jiran-jiran datang ke rumah, aku masak spagetti dan tempura. Kami bercerita sambil makan-makan, all in one, dari kisah artis (topik yang menarik) kepada kisah para suami hinggalah ke isu yang entah apa apa dan seperti biasa apabila wanita berkumpul mengayam ketupat (hahahhaha...mengumpat sunat) adalah acara yang paling menarik. Cerita punya cerita aku terlepas "Desperate Housewives", cerita punya cerita jam sudah ke 1 pagi ... memang sedap mengayam ketupat.. dan akhirnya keesokannya aku tersengkot di pejabat...

No comments: