Saturday, November 19, 2005

MOOD RAYA LAGI KA??

Islam kata raya puasa sehari je ... kita sambut sampai sebulan ... pelik tapi benar tu lah penangan negara boleh land ...

kalau 7 hari pertama dibulan syawal dikampung meriah kini telah senyap sunyi kembali . semua telah pulang ke kota utk meneruskan segala aktiviti seperti sedia kala. ya perut perlu diisi .. kalau ikut kan hati ... sebulan mahu bercuti

Seperti tahun tahun yang lalu ... setiap hari sabtu dan ahad saya penuh dengan aktiviti berkumpul.. petang sabtu lepas saya ke rumah seorang kenalan, menghadiri kenduri utk kedua ibu dan bapanya nak gi ke Mekah ... mungkin kalau bukan kenduri itu hingga ke saat ini saya tak kan ke rumah nyer, malam kawan-kawan suami saya datang menyerang ..oleh kerana mereka buat lawatan terkejut maka kuih dan air terkejut lah saya hidang kan, kemudian kami beramai ramai ke open house depavali rakan suami saya..saya pulang pukul 2 pagi .

Keesokan harinya pula adik beradik saya datang menyerang ... kakak, adik, abang dan anak-anak sedara datang ... saya terkangkang masak sendirian .... nasib saya wanita yang hebat ... huhuuuuu hanim dan kak wei mengidam rendang minang maka terpaksa lah saya dipagi buta ahad merebus nasi impit dan memasak rondang... kerana budget kaput masakan ala kadar je ... kesian pulak tengok mereka ...tak pelah mungkin rezeki ditahun depan lebih baik ... mereka stay sampai kul 4 petang... lepas mereka balik kami lari beraya di Ampang ...rumah rakan-rakan dioffice lama .... cerita cerinti sampailah kul 8.00 malam balik sudah kepenatan .... Isnin malam anak murid datang beraya bersama ibu mereka ... seronok dan besstttttt... dah habis satu bab ... semua dah datang beraya ...

Seperti biasa ... mana rakan-rakan yang tidak dapat singgah kerumah saya ..saya dengan muka tak malu dan rasa rendah diri pergilah melawat mereka ... habis satu bangunan saya pergi beraya dng suami .... hahahahahha btw mereka tahu saya tak kutip duit raya sebab saya tak de anak ...huhuuuuuuuuu

Besok (Ahad) saya akan kerumah seorang rakan diseremban ... mulanya agak malas utk pergi ..satu jauh dan dua saya tidak selesa tapi mengenangkan tahun lepas beliau tercari-cari saya dijamuaannya tidak molek jika saya tidak mengziarahinya .... harap-harap lepas nie tak de lah lagi open house yg perlu saya hadiri.... .... tapi seperti biasa ... ada beberapa aturcara lagi yang perlu saya hadiri ... tolong saya sudah tidak larat lagi... ada sesiapa yang boleh gantikan saya???

No comments: