Friday, January 13, 2012

bila musim buah tiba



# terima kasih teman yang ingat pada saya
(buah manggis didatangkan khas dari kuala lipis, pahang)

hitam hitam sitampuk manis
semakin hitam semakin manis

saya sangat sangat suka kan buah manggis ... ketika mengandungkan sikecil mizan teringin benar memakan mangis tetapi apakan daya .. tiada stok ketika itu ... entah bagaimana rezeki atau pun mungkin dugaan mangis datang sendiri selepas bersalin kan si mizan .. akan tetapi saya tidak boleh makan banyak kerna org bersalin pantang memakan manggis selama setahun - sejuk kata orang tua tua ..

mungkin sebab sudah hampir 12 tahun tidak menjamah manggis saya makan 10 biji dan keesokan hari nyer saya demam ... tapi tak mengapa ianya sangat sangat ber baloi .. huhuhuuh...

terima kasih sahabat yang sering mengingati diri saya..

No comments: