Monday, January 23, 2012

masa yang singkat...



setelah ada nyer si kecil mizan , masa berjalan terlalu cepat ... fokus kepada mizan akan menjadi agenda pertama kami ... ya mizan sangat kecil dan masih tidak boleh berdikari dng sendiri nyer ... perlu diberi perhatian sehinggalah dia boleh bercakap dan bergerak dng sendiri ...










cuti ini suami bekerja maka saya tidak kemana mana ... duduk dirumah bersama mizan ... having a quality time .. ya 5 hari bekerja mizan sudah dirumah pengasuh maka kalau boleh saya tidak mahu berenggang dngnya walaupun seminit ketika hujung minggu atau pun di kala cuti am.










menu singkat saya dikala ini adalah apa yang boleh dimakan ... sedap kemudian cerita .. yang penting ianya berkhasiat dan mudah utk di makan ... maka hari nie saya cuma rampaikan tomato, timun dan zaitun dengan sedikit perahan limau dan minyak... Lebihan ayam semalam saya racit halus dan gaulkan bersama kentang lenyek (lebihan makanan mizan) dan dihangatkan dengan bawang besar dan ditabur sedikit daun sup... nasi semalam masih berlebih saya hangat kan saja ... saya mulai dengan bismillah dengan nama tuhan yang maha pemurah atas rezeki petang ini .... ya sekali lagi hidup perlu kretif ...










No comments: