Tuesday, January 31, 2012

setiap kali melihat mizan tidur dimalam hari ... saya bertanya kepada diri sendiri ... sudah cukupkan kasih sayang yang aku curahkan kepada mu wahai anakku ...




sering takut yang saya tidak memberi cukup kasih sayang kepada anak saya .. bila melihat mizan sangat mesra dengan sesiapa saja .. saya menjadi sedikit cemburu.. saya takut anak saya akan lebih sayang kan orang lain dari saya ... sering kali saya merasakan apa yang saya lakukan utk mizan tidak mencukupi seperti kadang kala saya tidak dapat mendukungnya setiap kali dia mahu didukung, kadang kala saya suruh dia tidur walaupun dia tidak mahu tidur dan ingin bermain dengan saya...




saya takut anak saya bila besar nanti tidak punya cukup memori bersama saya ... kerana saya sering sibuk mencari duit utk menyara kehidupannya kelak.. ada pepatah yang mengatakan anak akan menyayangi orang yang mengembirakannya ... dan tidak akan mengingati siapa yang memayungkan mereka ...




tetapi setiap kali mizan melihat saya dan mengangkat kedua tangan kerdil nya utk minta didukung , saya jadi begitu gembira tahu yang anak saya mengenali ibunya...




dan setiap kali setelah mizan didukung lama oleh sahabat handai dia , akan menjerit utk pergi ke ibunya minta didodoi dan ditidurkan di dalam pelukan saya .. saya merasakan hati saya berbunga riang mengetahui saya adalah tempat selamat utk dia bernaung hidup ...




moga kelak bila besar mizan merasakan betapa hangatnya kasih sayang ini walaupun satu hari nanti saya tahu mizan akan berpisah dng saya.

No comments: