Tuesday, January 31, 2012

working mummy




Ya itulah eroninya .. semua orang perlu berkerja untuk mencari sesuap nasi ...

Mana wanita yang tidak suka utk duduk dirumah , masak untuk suami , menjaga anak ... boleh punya waktu sanggang yang enak sekali ...

sejak ada bayi kecil .. terasa penat nya amat sangat ... jadual begitu ketat .. tetapi saya ingin berjaya dikedua dua bidang ... menjadi ibu yang sempurana utk anak saya, menjadi isteri yang membahagiakan hati suami dan menjadi seorang wanita yang berkerjaya. Tamak kah saya ?

ketika ini saya tidak mampu utk tidak bekerja walaupun gaji nyer tidak sebesar mana ... pernah terfikir untuk tidak bekerja tetapi siapa pula yang akan menyara hidup saya jika terjadi sesuatu kepada suami ... dengan umur yang sudah meningkat tak mungkin ada yang sanggup utk menjadi penjaga seperti suami saya ketika ini ... dan saya tidak punya banyak modal untuk memulakan sebarang perniagan .. cara terbaik adalah bekerja ...

megapa tidak berhenti duduk dirumah .. jika sesuatu terjadi kepada suami kelak boleh bekerja kembali? tanya seorang rakan ... jika saya berhenti bermakna nilai kerjaya saya akan menurun .. dan amat suka nanti bila saya bekerja dlm keadaan yang terdesak nanti.

Bak kata orang tua tua .. pertahanan kan apa yang ada , gali seberapa banyak kekayaaan yang ada ...

No comments: