Wednesday, March 24, 2004
SPR PERLU HADIRI KELAS ILMU HISAB?
(Rujukan Berita Harian Selasa 23 March 2004, Keputusan Penuh Pilihanraya 2004)
Pengundi Berdaftar dengan SPR di Terengganu
Pengundi Biasa : - 450,442
Pengundi Pos : - 5,482
Jumlah Pengundi :- 455,924
Jumlah Kiraan Undi PR 2004 di Terengganu
Jumlah Undi 2004 BN :- 340,974
Jumlah Undi 2004 BA :- 266,626
Jumlah Pengundi :- 607,600
Perbezaan Jumlah Pengundi Berdaftar vs Jumlah Kiraan Undi Yang diPerolehi
607,600 (-) 455,924 = 151,676
Patutlah boleh menang.
Parlimen Kuala Kedah - Mohd Sabu
---------------------
1999
Jumlah pengundi : 61114
BN : 22557 PAS : 23548
2004
Jumlah pengundi : 78791
BN : 36707 PAS : 26493
Pertambahan pengundi : 17677
Most of the population are engaged in the fishing industry centred in Kuala Kedah. The younger generation, however, are either working for the government or private firms in Alor Star.
Parlimen Baling - Taib Azamudden
---------------
1999
Jumlah pengundi : 53886
BN : 20074 PAS : 21468
2004
Jumlah pengundi : 74698
BN : 32661 PAS : 28432
Pertambahan pengundi : 20812
Majority are rubber smallholders while remaining make up civil servants and factory workers
Adun Tambun Tulang ( Perlis ) - Haron Din vs Shahidan Kasim
------------------------------
1999
Jumlah pengundi : 7647
BN : 3464 PAS : 2587
2004
Jumlah pengundi : 8447
BN : 4422 PAS : 2680
Pertambahan pengundi baru : 800 orang
Pertambahan pengundi BN : 958 orang
Ini bermakna semua pengundi baru adalah 100% penyokong BN
Adun Kubang Rotan ( Kedah ) - Syed Razak vs Saifuddin
-------------------------------
1999
Jumlah pengundi : 18973
BN : 7905 PAS : 5920
2004
Jumlah pengundi : 27329
BN : 14468 Keadilan : 6527
Pertambahan pengundi baru : 8356 orang Pertambahan pengundi BN : 6563 orang Pertambahan pengundi Pembangkang : 607 orang
Nota:
Kepada SPR kalau nak menipu pun hantar dulu bebudak pi belajar ilmu hisab. Ini lah jadinya bila terlampau kuat menipu. Bangkai gajah dah tak boleh disembunyikan lagi baunya telah dihidu dilaut cina selatan.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment