Monday, March 21, 2005

dengan menyebut nama ALLAH

Dengan menyebut nama Allah
Jalan dihubung
Yakin dan niatmu
Jangan pernah ragu

Dengan menyebut nama Allah
Bulatkan tekad mu
Menempuh nasibmu
Kemana pun menuju

Serahkanlah hidup dan matimu
Serahkan pada Allah semata
Serahkan duka gembiramu
Agar damai senang sentiasa hati mu

Hu hu hu hu hu hu huuuuuuu
Hu hu hu hu hu hu huuuuuuu

II
dulu saya tak percaya hanya DENGAN MENYEBUT NAMA ALLAH segalanya akan selesai, tak kira apa perkara… “zikir adalah sebaik-baiknya perkara” pesan tok setiap kali bila beliau melawat saya …. Mati saya tak percaya ….

Hanya dengan “BULAT KAN TEKAD terus kan impikan yang apa yang kamu diinginkan …. Kemudian bertawakalah kamu” …. Itu nasihat tok kepada saya …. Saya tergelak geli hati … kalau begitu sudah begitu enteng tentu ramai yang sudah senang fikir bodoh saya ….tak payah membanting tulang empat kerat ini, emas datang bergolek ….sampai mati saya tidak percaya lagi ….

“SERAHKAN HIDUP DAN MATI MU” … kepada sang pencipta …pasti segalaya akan selesai …. Saya kata Tok dah gila …tapi saya terlupa itulah yang saya berjanji kepada Yang Maha Agung 5 kali sehari…

III
tapi ….segalanya benar belaka … hidup didunia ini amat mudah jika kena pada caranya …. Hanya yang perlu kita lakukan bulatkan tekad, tawakal dan berzikir ….pasti damai hidup ini …. Rezeki tidak payah dicari tetapi ia akan datang sendiri …….dengan izinnya jua ….

No comments: