Sunday, April 11, 2004

#
Aku percaya rezeki datangnya dari Allah dan sebaik-baik rezeki adalah ke-berkatan-nya.
Tak guna jika kita bergaji puluhan ribu tetapi tidak diradahi….hanya benda yg mempunyai keberkatnya akan kekal hingga keakhir hayat….

“ Aku tidak meminta rezeki kepada mu bahkan akulah yg memberi kepadamu”
(Surah Al-Baqarah)

##
di tv2 ada cerita pasal adik kita yg telah bergelar jutawan, siapa lagi kalau tak adik ct kaya berair. Anak kelahiran Kuala Lipis nie tidak melupakan asal keturunan nya dan malam tadi sambil menekan bebutang remote tv terpacar lah wawancara beliau, disatu slot sambil mengalir kan air matanya anak manis ini menceritakan bagaimana sukarnya beliau ingin mencapai bintang di langit….dikala beliau hanya seorang pendatang baru, emak dan ct terpaksa berjalan kaki (bulan puasa) dari Jalan Raja Chulan ke Jalan Pekeliling utk menaki bas pulang ke kampung dan lebih parah tiket bas pula sudah habis. Abangnya si-Ajai merayu kepada tukang jual tiket bas supaya memberi 2 tiket …tetapi akhirnya emaknya terpaks berdiri didalam bas sampai ke Kuala Lipis.

Itulah pengorbanan seorang ibu kepada anak nya. Sekarang baru lah saya faham kenapa ct menolong semua keluarganya walaupun berbagai tuduhan dilemparkan kepadanya kerana dahulu merekalah yg bersusah utk menaikkan CT sehingga ke puncak.

:: web site CT
###

Hijrah…..

Org Cina di China x Org Cina di Malaysia
Org India di India x Org India di Malaysia
Org Indon di Indon x Org Indon di Malaysia
Org Kelatan x Warga Kelantan di KL
Pelajar Malaysia yg menuntut di England x Pelajar Malaysia di UKM ????

Yg berhijarh ke luar pasti lebih maju dari semua segi, bukan??

Maka kita perlu berhijrah utk membuka minda seperti Nabi kita pernah bersabda…”Belajarlah sampai ke Negeri China”

No comments: