Thursday, May 19, 2005

IA TIDAK SEINDAH MIMPI

*-*
Ku sangka panas sampai ke petang rupanya hujan ditengah hari. Itulah adat kehidupan, kita merancang Tuhan menentukan. Segala impian sudah terlabuh dihujung sana tetapi perlu ada semangat yang kuat untuk meredah onak dan duri.

dizaman yang mencabar ini segalanya penuh dengan kemungkinan dan saya kadang kala sudah terlalu penat untuk meneruskan sisa-sia kehidupan ini, entah bila ianya akan berakhir. Dugaan demi dugaan datang kadang kala tidak mampu saya bertahan tetapi setiap kali dugaan itu datang saya memohon dari Allah agar membimbing saya, bantulah hamba mu yang hina ini dengan rasa kasih dan sayang MU… dan selalunya Sang Khalid akan memberi ilhamnya dengan berbagai cara - mendengar takzirah di RMKL, membuat sayatersedar … “kita tidak boleh berputus asa dengan rahmat allah kerana umat Islam bukannya umat yang mudah berputus harap…” tidak cukup dengan itu dikala kebuntuan membutakan mata dan telinga Allah mendatangkan saya dengan sahabat yang memberi kata-kata semangat untuk meneruskan kehidupan… dan akhirnya saya semakin pulih .. jiwa saya semakin tenang dan jalan menuju kejayaan semakin dekat utk digapai . Doa kan saya…

-**-
Hampir seminggu, saya cepu dan tepu … kini segalanya telah pulih, untuk sembuh akan mengambil masa dan parut nya tetap akan menjadi kenangan utk direnungkan. Saya bersyukur setelah awan kelabu meyelebungi kehidupan saya .. akhirnya sinar mentari meyuluh kembali … yang pasti saya akan tunjuk kan kepada mereka bahawa saya bukan selemah yang mereka sangka … kini stragtegi perang telah saya lakarkan … doakan saya…

No comments: