Monday, May 09, 2005

tidak semudah dahulu …

membaca beberapa ulasan di beberapa blog … saya rasa hidup kini sudah tidak semudah dahulu … kehimpitan kewangan semakin terasa… harga barang sudah melambung lambung, begitu juga dengan bahan bakar naik nyer sudah tidak terkawal… apa yg perlu kita lakukan … ohhh yang pasti hidup kini tidak semudah 10 tahun yang lalu … bagi dikampung boleh juga menanam sayuran dan menternak ayam – kurangkan duit pasar … tetapi bagai mana di kota ini … semuanya bertuhan kan RM , berak pun RM … bagaimana ia … tetapi yang pasti hidup ini perjuangaan… putus asa bermakna tewas … dizaman yang serba canggih ini .. peperangan bukan lagi menganggat senjata atau kurdat menjadi pengukur kemenangan … kini siapa yang boleh mengawal keadaan, minda yang kuat dan tangkas dia lah raja.

~~~~~ kini

saya tertawa … dahulu seorang kawan pernah berkata kepada saya yang saya ini materialistik … wang adalah segalanya. Baginya wang adalah no 2 tetapi kini dia sudah berkiblatkan ke RM … kini beliau sudah tidak malu mengatakan yang beliau sedang mencari kerja sambilan tambah duit poket … huhuuu saya ketawa seorangan … geli hati … manusia memang selalu lupa apa yang dikatakan ... kepada sahabat … mungkin jualan langsung adalah cara termudah bagi anda ..

No comments: