Sunday, May 01, 2005

pusing-pusing kota

dah lama betul tak jalan-jalan dikota terutama dengan abang tersayang... sejak akhir-akhir nie aku selalu berkelana seorang diri ... entah apa anginnya dia ajak aku jalan-jalan bersamanya ... mmmm.. suami ku nie lain sikit perangai nya ... dia suka jalan pagi-pagi buta ... hilanglah waktu tidur ku yg paling ideal (aku gemar tido hingga ke tengah hari dikala cuti ).

Pukul 7 dia sudah bersiap, dan aturcaranya ... berpusing kota menaiki lrt secara percuma (utk pelanggan setia lrt menyediakan perkhidmatan perjalanan percuma utk suami & isteri dihari minggu & cuti am)- seperti biasa kami suka benda freee - kami ke Jalan Ampang ... membayar hutang di bank along (card creditlah ...), kemudian suami ku hendak makan A&W di PJ, entah apa mimpinya ... ku turutkan saja ... makan diresoteran sambil bercerita ... teringat kenangan dulu ketika kami bercinta ... setiap minggu kami ke resoteran segara memadu kasih ... kami duduk disana hampir 3 jam ... kemudian aku kata kepada suami aku ingin ke Masjid Jamek ... ingin membeli beberapa keping kain pelekat & batik . Wahhh Masjid Jamek sudah berubah wajah .... sudah banyak gerai kaki lima yg telah di cantik kan ...baguslah, at least boleh bersaing dng Petaling Street. Setelah membelek beberapa kain , kami pergi ke sebuah toko buku dari seberang ... saya mencari buku tulisan Jalaludin Rumi ... dan akhirnya dapat juga saya membaca puisi nya ... akan saya tulis nanti tentang beliau... manusia sudah mulai penuh di sini ... aku sudah tidak betah duduk lagi ... cucaca terlalu panas utk aku ... aku ajak suami pulang ... tak larat .... ketika menaiki lrt hati teringin ini ke KLCC ... dah aku ada reason yg cukup kuat ... membeli makan untuk si Baby ... suami ku kalau untuk baby akan dituruti ... sambil menyelam minum air .. membeli beberapa pek ikan tuna utk si baby aku singgah berwindow shopping ... dan akhirnya kaki ku tidak larat lagi ... bagai hendak tercabut kepenatan ... aku kalah- mengajak suami pulang, dia tersenyum mengejek dan akhirnya kami sampai di rumah jam 4 petang. Kepenatan dan kepanasan tapi syukurlah kaki ku tidak tercabut. Pulang kerumah , aku bersiram dan ketika ingin melabuhkan tubuh di peraduaan ... butir-butir hujan turun mendingin kan tidur ku ... dan aku terlena dipelukakannya hingga ke senja kala....
Nota
Jalan-jalan dikota
Setiawanga - PJ (A&W) - Masjid Jamek (kain batik, kain pelekat & buku) - KLCC (makan baby & lunch ) - Setiawangsa = freee...

No comments: