Saturday, May 07, 2005

MENDUNG

seluruh minggu hidup ku mendung … problem ku belum selesai lagi …kalau boleh aku mahukan ianya segera berlalu pergi jauh dari kehidupuan ku .. tapi aku faham dengan hukum alam … selagi tiada angin utk mengembus awan mendung … selagi itulah ianya tak akan pergi … sudahku cuba mengembus awan itu tetapi mungkin hembusan itu terlalu lemah … mungkin perlu kuasa sakti untuk menghalau ia pergi dari aku … mungkin aku perlu segerombonan askar utk menolong aku .. atau mungkin aku biarkan saja awan itu memberat dan akhirnya memuntahkan butiran air yang akan menghidupkan aku yang sudah seakan kering ini ….

Tetapi dalam mendung, sinar sekali kala datang menyapa … bagai memanasakan diri agar bangun segera… teringat kata-kata seorang sahabat “Glory - a rise after falling”… mungkin benar …

~~~~ Akhirnya kita bertemu…

Akhirnya kami bertemu… setelah hampir 6 bulan kami hanya berbalas e-mail dan ber YM akhirnya dengan izin Allah kami bertemu … minat telah meyatukan kita dan pertemuan yang dirancang akhirnya menjadi kenyataan yang kekal abadi yang akan terpahat sehingga akhir hayat …

Memang betul … jalinan yg telah terbina di alam maya akan menjadi ikatan yg kukuh apa bila kita bertemu… bagaikan sudah mengenal seluruh jiwa dan raga cuma mata sahaja yang belum bertentang dan tiada ucapan yang hendak dilafazkan lagi … segalanya telah terurai .. dan syukurlah segalanya manis belaka … yang pasti bertambahlah seorang lagi sahabat …

Siapa yg salah ???

No comments: