Monday, October 10, 2005

::ramzaan mubaarakh::

selamat menyambut bulan ramadaan yang penuh hikmat ini…bulan ini …bulan saya berehat seketika…berehat dari kerja yang membebankan dari memikirkan hal dunia yang tak pernah henti-henti ini , bulan dimana saya perlu berfikir tentang diri dan tuhan…memperbetulkan mana yang perlu diperbetulkan ….ya berihat seketika …baik utk my internal frame…

yang ada dikepala hotak saya ketika ini yang perlu saya selesaikan adalah …
a) study for my final exam – 1st semester…huhuuuuuuuu
b) kemas rumah …rumah saya dah tak macam rumah …
c) bersihkan diri saya …belek apa yang perlu di belek ….ada sapa sapa nak tolong urut kan saya …tanpa bayaran??? Kita pertukaraan bata… boleh?
d) Cuba resepi baru …. Perbaiki resepi lama hahhahahah
e) Buat resume …nie yang paling liat nie …ada sesiapa yang perlu pekerja am??

:: menu berbuka puasa bersama lela ::

1 ramzaan - rabu
rendang kampung – semua pakai tumbuk – blander dah rosak – tak beli lagi …tumbuk dengan lesung ..mesra alam …
popudum
acar timum
ayam goreng bijan
air limau nipis
kurma
bubur kacang hijau

2 ramzaan - khamis
nasi ayam - buat sendiri tau ...
ayam goreng
karipap
kurma

3 ramzaan - jumaat
nasi
ikan masak lomak tempoyak
karipap
ice-cream
kurma

4 ramzaan - sabtu
saya kepenataan exam seharian tak tidur ...maka saya beli je tak larat nak masak

nasi kerabau – beli je
seri muka – jiran sebelah bagi
badak berendam – anak murid bagi

5 ramzaan - ahad
saya rasa penat saya belum habis maka saya bodek suami suruh ta pau je ... masih tak larat

nasi lemak – beli
pizza – beli kat jaya jucso
karipap kapal – jiran bagi - karipap nie pelik sungguh, besar sungguh sepinggan besarnya(pinggang lauk tu) intinya udang kering dan telur ...saya tak tahu nak bagi nama apa ...macam macam resepi org ya..

::menu – 6 ramzaan::
hari nie saya rasa saya dah ok sikit .... saya dah rasa hidup saya bertambah baik ...saya dah boleh berfikiran waras ...
kari daging
timum potong
sambal belacan
ikan masin


suami saya puji ...dia kata "lela best lah kalau u tak keje .... i balik makan dah tersedia" saya pun jawap..boleh "u keje bagus bagus...dapat gaji besar ... boleh lah belek semuanya ...." minggu nie dia nak kek cokelat kukus....nasib badan laki dah pandai mintak menu nie ....huhuuuu

No comments: