Tuesday, January 01, 2008

Selamat Datang 2008

Saya sudah tidak ghairah untuk menyambut New Year. Memang dulu dulu pun memang tak pernah menyambutnyer. Cuma dulu seronok lah ada resoulation. Tapi yang kelakarnya tahun nie terjerat jugak menyambut New Year Eve. Pada mula nya kami tidak mempunyai apa apa perancangan tiba-tiba si-Ren call

" Dear,u teman kan i pi tengok wayang ya!!"

"HA!!! dah pukul berapa nie dah kul 6.30 kenapa tak cakap awal awal"

"Please, i need a break"

"Ok ok kita tahu u miss your hubby.... " last last pi jugak lah teman kan dia pi tengok wayang.

Dia jemput kita lebih kurang pukul 8.10mlm. Masuk dalam kereta dengan muka kegembiraan dia mengumumkan " I tempah cerita Alvin and the Chipmunks kat Pavalion di bukit bintang"

"What bukit bintang!!!

We arey in the heart of the celebration ... habis movie kul 11.30.. we were at the road in bukit bintang - lautan manusia bergerak entah kemana!!! hu i'm to old for the celebration beb!!! last last tepat kul 12.00 both of us (pretty and sweet lady) in front of Lot 10 ... stuck in the jam sambil melihat bunga api. We reach home 3.00 am sebab jemmmmmmm!! nasib dapat suami yang understanding and hope this will be the last ... rasa seriau tengok budak muda muda tanpa orang tua bergembira di tengah tengah lautan manusia. yang menari menari, yang bernet net tanpa segan silu, yang tanpa baju jangan cerita lah semua dah kepanasan kot .. yang mak arab yang dah tak berjubah jangan ceritalah lagi... macam macam .. mana lah bumi nak tahan... tu yang dok meletup je ... manusia sudah lupa pada asas kehidupan!!

Sudah 2 minggu saya bercuti... membereskan segalanya - tapi ada jugak yang tak settle... seperti nak pi buat account tabung haji , kasut pun tak pi betulkan ... adakah 2 minggu tidak cukup untuk menyelesaikan segala urusan peribadi!!! Tapi ok lah jugak ... 2 weeks on holiday ada beberapa benda yang telah berjaya dilangsaikan etc, i went down to the southern, hampir 20 tahun tidak keselatan ... membuat kita merasa jakun sekejap ...

Kita tukar cat pintu rumah kita yang berwarna merah seperti rumah bomba kepada warna putih!!!. Sebabnya kita baca fung shui - 2008 warna merah pantang besar terutama pintu yang mengadap ke barat .. jangan tak tahu itulah rumah kita berpintu merah mengadap barat !!! Terus kita pi beli cat yang jadi mangsa nya siapa lagi kalau tak abang kesayangan. Dia kena mengcat seluruh pintu ... we had 5 doors in the house... heheheheh and re-paint my room... yalah bilik tidur kita sejak pindah 6 year ago tak pernah dicat ... maka proses mengcantikannya harus dilakukan!!! dan ada lah a few things lagi seperti menjahit butang baju dan yang koyak sikit sikit..

I bought a few cd which i had miss kerana kesibukaan... so sambil sambil dok jahit dan mengosok i watch the movie - bercuti pun kena buat benda 2 in 1. Tak lupa lah jugak beli 2 new books for reading - Ranjau Sepanjang Jalan dan Memoir Shamsiah Fakeh .


So 2008 have arrived, besok kita akan masuk office dan memulakan tugas yang baru di jabatan yang baru. Hope i will cope with the system and people!!! Tahun ini kita nak sambung belajar dah dua tahun cuti eloklah sambung semula. Ohh ya kerana dunia semakin kecil dan tanpa batasan .. my next target is to be World Citizen!!! Lagi apa ya .. I have to take care of my kesihatan.. kena diet dan banyak bersenam !!! ... and kena menyimpan .. tak boleh boros boros !!!! To all out there .. happy new year !!!

No comments: